۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام

۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 452014
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام

خالص عرضه در صف‌های فروش سهام از رقم هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری، در ساعت ۹:۵۰ جمع صف‌های خرید به حدود چهار هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش از شش هزار میلیارد تومان فراتر رفته است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های فروش سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «شستا»، «شپنا» و «خمحرکه» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «بجهرم»، «وغدیر» و «وپاسار» در نوبت انتظار است؛

گفتنی است حجم صف نیرو محرکه (خمحرکه) که رشد ۱۰۰ درصدی قیمت آن مورد تایید ناظر بازار قرار نگرفته بود به ۷.۶ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان (۷۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان (۲۲ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های "فرآورده‌های نفتی" و "چندرشته‌ای صنعتی" بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند ۹۵۰ میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه‌های "فلزات اساسی" و "عرضه آب، برق، گاز و ..." با فشار فروش ۳۹۰ میلیارد تومانی همراهند.

این جدول حدود ۳۷ درصد از ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۹۲ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

بورس