خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان عبور کرد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۱۰:۲۰ جمع صف‌های خرید به حدود ۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «شستا»، «شپنا» و «شتران» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نزدیک به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «غصینو»، «بجهرم» و «خودکفا» در نوبت انتظار است.

گفتنی است حجم صف بانک آینده (وآیند) به ۱.۸ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد و نسبت صف به ارزش بازار گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) ۱.۴ درصد می‌شود.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان (۵۴ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۷۰۰ میلیارد تومان (۳۸ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۶ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های "فرآورده‌های نفتی" و "چندرشته‌ای صنعتی" بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان و هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه "مواد و محصولات دارویی" با فشار فروش ۱۱۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۶ درصد از ۱۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۲۴ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 4.18