۰ نفر

پیش‌بینی تداوم روند رشد بازار سهام تا پایان سال

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 409528
پیش‌بینی تداوم روند رشد بازار سهام تا پایان سال

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه روند رو به رشد بازار سهام تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود، گفت: تداوم این روند دستکم در ماه‌های ابتدایی سال آینده نیز دور از ذهن نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ حامد کاوه با اشاره با تقاضای سنگین سرمایه‌گذاران در بازار سهام در هفته جاری گفت: با توجه به حجم و ارزش معاملات و نیز اصلاح سنگینی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف در هفته گذشته تجربه کرد، پیش‌بینی می‌شود روند مثبت و متعادل بازار سهام طی روزهای و هفته‌ها پیش‌رو با شیب ملایم‌تری ادامه دادشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در حالی است که ریسک‌های سیاسی نیز اثر منفی خود را بر بازار سهام از دست داده‌اند و این مولفه از یک سو به تعادل و رکود در بازارهای رقیب از جمله مسکن، طلا و خودرو و نیز ارز دامن می‌زند و از سوی دیگر پیام مثبتی برای فعالان بازار سهام است.

وی اضافه کرد: در دو روز گذشته شاهد این هستیم که کلیت بازار سرمایه و تقریبا سهام همه شرکت‌ها مثبت و صعودی بودند که به نظر می‌رسد تا پایان هفته این روند به تعادل برسد و رفته رفته سهام شرکت‌هایی که از پتانسیل رشد برخوردار هستند، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی روند کلی بازار گفت: روند رو به رشد و متعادل بازار سهام تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود و تداوم این روند دستکم در ماه‌های ابتدایی سال آینده نیز دور از ذهن نیست.

وی اظهار داشت: بر این اساس با توجه به روند کنونی و پیش‌روی بازار سهام جریان نقدینگی و حضور آن در بازار ادامه خواهد یافت و از این بابت سهامداران به ویژه تازه‌واردان به بورس باید برای خرید و فروش‌های خود دلیلی داشته باشند و از دادوستد هیجانی سهام شرکت‌ها دوری کنند.

کاوه افزود: نکته مهم دیگر این که بازار سهام در میان‌مدت و بلندمدت همواره سود بیشتری را در مقایسه با سایر بازارها نصیب سهامداران و سرمایه‌گذاران خود کرده است. از این رو با شناسایی سهام شرکت‌هایی که از نظر بنیادی ظرفیت رشد دارند، می‌توان با دید بلندمدت سودآوری خوبی را کسب کرد.

وی همچنین از بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها به عنوان یکی از پیشران‌های بازار سهام یاد کرد و اذعان داشت: افزایش سرمایه‌ای که شرکت‌ها از این طریق انجام می‌دهند به نوعی همسان‌سازی ارزش ریالی دارایی شرکت‌ها با نرخ ارز و تورم است که این موضوع اثر مثبتی بر افزایش قیمت سهام شرکت‌ها خواهد داشت.