۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

تداوم رشد بازار سرمایه تا انتهای سال جاری/ نقدینگی کماکان میل به حضور در بورس دارد

۹ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 405728
تداوم رشد بازار سرمایه تا انتهای سال جاری/ نقدینگی کماکان میل به حضور در بورس دارد

یک کارشناس بازار سرمایه به بررسی دلایل رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها پرداخت و پیش‌بینی کرد روند رو به رشد این بازار تا پایان سال ادامه پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ ابراهیم خلیلی کارشناس بازار سرمایه گفت: حرکت پرقدرت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته جاری به همراه ارزش و حجم بالای این معاملات نشان داد که نقدینگی کمامان میل به حضور در بازار سهام دارد و اگر هم اصلاحی در شاخص بورس و قیمت‌ها طی روزهای پیش‌رو اتفاق بیفتد، این اصلاح کوتاه‌مدت و زودگذر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در شرایطی است که در بازارهای موازی از جمله مسکن، خودرو، ارزو، سکه و طلا خبر خاصی نیست و این مولفه نیز به موضوعی برای تداوم حضور نقدینگی در بازار سهام تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: سود بانکی پایین نیز عامل دیگری است که موجب شده نقدینگی تمایلی به حضور در بانک‌ها نیز نداشته باشد، ضمن اینکه به این عوامل باید بهبود قیمت جهانی نفت و پیش‌بینی افزایش آن به مرز ۷۰ دلار را هم اضافه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: علاوه بر این، فروکش کردن تنش‌ها میان ایالت متحده و چین نیز موجب شده تا شاهد بهبود بازار جهانی کالاها و در نتیجه تاثیر این مولفه در صنایع بورسی باشیم.

وی با اشاره به اینکه گزارشات منتشر شده توسط شرکت‌ها نیز امیدوارم کننده بوده است، افزود: بر این اساس انتظار روانی فعالان بازار سرمایه این است که گزارشات ۹ ماهه خوبی هم منتشر شود.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: هر چند این روزها شاهد بهبود شرایط بازار سهام هستیم، اما سرمایه‌گذاران به ویژه تازه‌واردان نباید بی‌گدار به آب بزنند و باید مسایل بنیادی شرکت‌ها را به دور از رفتارهای هیجانی دنبال کنند.

وی در پایان گفت: موج نقدینگی که به بازار سهام وارد شده است، کوتاه‌مدت و گذرا نیست و به نظر می‌رسد این روند به‌ صورت متعادل تا پایان سال ادامه داشته باشد، بر این اساس سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و شناخت سهام ارزشمند، سود خوبی را از حضور در بازار سرمایه نصیب خود کنند.