۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«سباقر» و اخذ یک گواهینامه/ «چدن» در مزایده پیروز شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبر: 350444
«سباقر» و اخذ یک گواهینامه/ «چدن» در مزایده پیروز شد

همزمان با افزایش ارتفاع 1.6 درصدی شاخص بورس تهران در روز جاری ۱۱ نماد متوقف و ۷ نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات بورس تهران امروز در حالی به پایان رسید که رشد سه هزار و ۴۶۶ واحدی شاخص این بازار در نهایت منجر به فتح قدرتمند سطح ۲۲۰ هزار واحدی دماسنج اصلی بازار سهام شد. رشد که به منزله افزایش ۱.۶ دهم درصدی شاخص بورس تهران بود در حالی اتفاق افتاد که طی روز جاری به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۱ نماد متوقف و ۷ نماد بازگشایی شدند.

«سباقر» و اخذ یک گواهینامه: نماد معاملاتی شرکت سیمان باقران به منظور ارائه اطلاعات شفاف سازی در خصوص گواهی اخذ شده متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که موفق به اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت یکپارچه IMS و CE شده است. گواهی CE از سوی اتحادیه اروپا  و در تاریخ 10 اردیبهشت برای این شرکت صادر شده است.

«آبین» موفق به فروش املاک نشد: دیگر نمادی که طی روز جاری در فرابورس ایران متوقف شد متعلق به شرکت کشت و صنعت آب شیرین (آبین) بود. دلیل توقف این نماد اطلاع رسانی در خصوص فروش ملک با کاربری کشاورزی متعلق به شرکت بوده است. شرکت اعلام کرده به دلیل آنکه شرکت‌کنندگان در مورد مقرر اسناد مربوط به مزایده را تکمیل نکرده‌اند مزایده در تاریخ پنجم اردیبهشت انجام نشده است.

نتایج مزایده به نفع «چدن»: نماد معاملاتی شرکت تولیدی چدن سازان (چدن) به منظور ارائه اطلاعات و شفاف سزی در خصوص نتایج شرکت در مزایده برگزار شده از سوی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، متوقف شد. این مزایده به منظور فروش غلتک های مستعمل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از نوع چدنی و فولادی در سایزهای مختلف به میزان تقریبی 8200 تن در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار شده بود. «چدن» اعلام کرده است که مبلغ این قرارداد 25 میلیارد و 637 میلیون تومان بوده و این شرکت جهت برنامه ریزی حمل و پرداخت وجه حدود 6448 تن با «ذوب» به توافق رسیده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13980211