۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شاخص کل در محدوده 216هزار واحدی ایستاد/ 5صنعت بورسی در مجموع 728میلیارد تومان حجم خوردند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 350165
شاخص کل در محدوده 216هزار واحدی ایستاد/ 5صنعت بورسی در مجموع 728میلیارد تومان حجم خوردند

شاخص کل بورس تهران امروز نیز به مانند روزهای گذشته با رشد همراه بود و با افزایش 1774 واحدی، در محدوده 216 هزارو 641 واحدی ایستاد.نماگر اصلی بازار همچنین رشد0.83 درصدی را تجربه کرد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 401 واحدی و رشد 0.92 درصدی به رقم 43 هزارو 878 واحد رسید.

اقتصادآنلاین - رامین بیات؛ شاخص کل بورس تهران در اولین ساعت معاملاتی بسیار خوب استارت زد و تا محدوده 219 هزار واحدی بالا رفت، اما هرچه به زمان اتمام داد و ستدها نزدیک می‌شدیم، شاخص کل سیر نزولی را در پیش گرفت، این در حالی است که شاخص کل روز گذشته از قدرت بیشتری برخوردار بود و با افزایش بیش از پنج هزار واحدی همراه شد. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۲۰ واحد رشد به رقم ۲۴۴ هزار و ۴۰۱ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم بورس تهران نیز هر کدام به ترتیب ۱۱۶۶ و ۴۱۸۳ واحد رشد کردند. همچنین معاملات خرد بورس تهران بالغ بر 1488 میلیارد تومان شد، که نشان از حجم بسیار خوب داد و ستدها می‌دهد.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل

طی معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان با 239 واحد، پتروشیمی جم با 212 واحد و گروه مپنا با 185 واحد بیشترین تاثیر مثبت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان با 63 واحد و پالایش نفت اصفهان با 59 واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند.

پنج صنعت بالای 100 میلیارد تومان حجم خوردند

  در بین صنایع بورسی نیز به ترتیب خودرویی‌ها، سیمانی‌ها و شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این بین حضور سیمانی‌ها در بین صنایع برتر بورسی جالب توجه است، بطوریکه سیمان تهران در داد و وستدهای امروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. این در حالی است که در داد وستدها امروز، خودرویی‌ها 185 میلیارد تومان، سیمانی‌ها 148 میلیارد تومان، شیمیایی‌ها 147 میلیارد تومان، بانکی‌ها 139 میلیارد تومان و فلزات اساسی 106 میلیارد تومان حجم خوردند. از سویی جمع کل ارزش معاملات این پنج صنعت بورسی بالغ بر 727 میلیاردو 600 میلیون تومان شد.

 برترین شرکت‌های از لحاظ عرضه و تقاضا

در جریان داد وستدهای امروز شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ صدرتامین، گروه مپنا و پتروشیمی فجر برترین شرکت‌ها از لحاظ تقاضا و سیمان تهران، سرمایه‌گذاری مسکن و دشت مرغاب برترین شرکت‌ها از لحاظ عرضه شناخته شدند.

بازگشت چند نماد به بازار

امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنعتی‌بهشهر، شیمی دارویی داروپخش، لیزینگ ایران، صنایع‌جوشکاب‌یزد و سامان‌ گستراصفهان‌ متوقف و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنعتی سپنتا، مجتمع کشت و صنعت چین چین ماشین سازی نیرو محرکه بازگشایی شدند.

 افزایش حجم معاملات فرابورس

در داد و ستدهای امروز فرابورس،آیفکس تحت تاثیر معاملات مثبت در نمادهای «کگهر»، «میدکو»، «شراز»، «شاوان» و «بزاگرس» که تا سطح حدود 8 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند، افزایش نزدیک به 17 واحدی را تجربه کرد و در سطح 2632 واحدی قرار گرفت. همچنین معاملات امروز فرابورس با تغییر مالکیت یک میلیارد و 640 میلیون ورقه ادامه یافت که ارزش این دادوستدها افزون بر 701 میلیارد تومان بود.

ذوب‌آهن امروز با تغییر مالکیت نزدیک به ۲۲۲ میلیون سهم به ارزش بیش از 37 میلیاردو 800 میلیون تومان علاوه بر اینکه بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت، پربیننده‌ترین نماد  فرابورسی نیز شناخته شد.