۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش سرمایه «شپاکسا» صادر شد

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 338783
مجوز افزایش سرمایه «شپاکسا» صادر شد

افزایش سرمایه 100 درصدی «شپاکسا» از محل سود انباشته مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در روز جاری خبرهای گوناگونی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بر روی سایت کدال درج شد. در میان اسامی شرکت‌هایی که اطلاعاتشان امروز بر روی کدال قرار گرفت، نام نماد معاملاتی شرکت پاکسان (شپاکسا) نیز به چشم می‌خورد. بر این اساس شرکت مجاز شده تا همان طور که قبلا در خواست کرده بود، سرمایه خود را از مبلغ 540 میلیارد تومان به هزار و 80 میلیارد تومان افزایش دهد.

بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار در رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است. به همین دلیل افزایش سرمایه شرکت پاکسان با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع اعلام شده است. بر این اساس شرکت می‌تواند سرمایه خود را مطابق با میزان اعلام شده در مدارک و مستندات افزایش سرمایه از محل سود انباشته افزایش دهد.

گفتنی است، این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت انجام می‌شود وحداکثر تا 60 روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بنا بر آنچه که مقررات سازمان ایجاب می‌کند عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.