۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

افزایش مبلغ فروش «غگلپا» نسبت به پیش بینی اولیه/ «خمحور» قیمت یک محصول خود را افزایش داد

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 338151
افزایش مبلغ فروش «غگلپا» نسبت به پیش بینی اولیه/ «خمحور» قیمت یک محصول خود را افزایش داد

هم زمان با رشد 763 واحدی شاخص هشت نماد متوقف و چهار نماد بازگشایی شدند، دلیل توقف چهار نماد شفاف سازی، دو نماد مجمع عمومی فوق العاده و دو نماد نیز نوسان قیمت بود.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ بورس تهران امروز هم به مسیر صعودی خود ادمه داد و توانست با ثبت رشدی  763 واحدی، خود را به سطح 166 هزار و 793 واحدی شاخص برساند. طی این روز هشت نماد متوقف و چهار نماد بازگشایی شدند، دلیل توقف چهار نماد شفاف سازی، دو نماد مجمع عمومی فوق العاده و دو نماد نیز نوسان قیمت بود. بر این اساس نمادهای «شتهران» و «ولملت» به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شدند و نمادهای «کحافظ» و «انرژی31» نیز به ترتیب به دلیل نوسان 50 و 60 درصد قیمت و لزوم برگزاری کنفرانس تابلوی معاملات را ترک کردند. مقارن با این توقف‌ها نیز «خمحور» از توافق خود با سایپا و زامیاد خبر داد تا بر این مبنا قیمت یک محصول خود را افزایش دهد. «غگلپا» نیز اعلام کرد که نسبت به مبلغ پیش بینی شده فروش توانسته میزان بیشتری محصول بفروشد.

افزایش نرخ محصول «خمحور» را متوقف کرد: نماد معاملاتی شرکت تولید محور خودرو (خمحور) با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تغییر بیش از 10 درصد قیمت اکسل نیسان متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که بنا بر توافق حاصل شده با گروه خودروسازی سایپا و شرکت زامیاد قیمت اکسل نیسان را افزایش داده است. دلیل این تغییر قیمت از سوی شرکت افزایش قیمت نهاده های تولیدی از جمله مواد اولیه و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بهای تمام شده، عنوان شده است.

«غگلپا» و افزایش مبلغ فروش: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بود. این نماد که در روز جاری و به منظور ارائه توضیحات در خصوص انحراف نسبت به فروش پیش بینی شده، متوقف شده بود، طی شفاف سازی منتشر شده در سایت کدال اعلام کرد که با توجه به اطلاعات مندرج در گزارش عملکرد ماهیانه منتهی به 30 بهمن و تحقق فروش به مبلغ 212 میلیارد و 637 میلیون تومان، برآورد شرکت برای پیش بینی فروش در پایان سال 1397 از مبلغ 186 و میلیون ریال به مبلغ 186 میلیارد و 611 میلیون تومان تغییر کرده است.

 «ونوین» متوقف شد: نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین امروز به دلیل ارائه توضیحات در خصوص برگشت سود شناسایی شده ناشی از نقل وانتقال سهام تامین سرمایه نوین حسب مکاتبه دریافتی از سازمان بورس واوراق بهادار مینی بر عدم اعطای مجوز در سال 1396، متوقف شد. در توضیحات ارائه شده از سوی این شرکت آمده است که برگشت سند فروش سهام بدلیل عدم دریافت مجوز نقل وانتقال در سال 1396 از سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و بدیهی است اقدامات لازم جهت اخذ مجوز در سال 1397 در حال انجام است. شرکت اعلام کرده است که به محض دریافت مجوز مربوطه حسب ماده 13دستورالعمل افشای اطلاعات اقدامات لازم جهت انتشار اطلاعات صورت خواهد گرفت. 

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971206