۰ نفر

ترین‌های امروز بازار سهام ( سه‌شنبه 97/11/16)؛

نماد‌های کوچک طلایه‌دار امروز بازار سهام/ شرکت ملی مس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 334258
نماد‌های کوچک طلایه‌دار امروز بازار سهام/ شرکت ملی مس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

درداد و ستد‌های امروز بورس تهران نمادهای کوچک در صدر9 شرکت پربازده بورس قرار گرفتند، این در حالی است که نمادهای بزرگ بورسی روز خوبی را پشت سرنگذاشتند

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ امروز سه شرکت سیمان فارس نو، سرما آفرین و کربن ایران سه نماد پربازده بورس لقب گرفتند. همچنین لامیران که امروز خبر افزایش سرمایه به میزان 234درصد از 6 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان داد، در چهارمین نماد پربازده تالار حافظ شد. از سویی شرکت تولید محور خودرو و آهنگری تراکتورسازی ایران نیز که قطعه ساز هستند، در این جمع حضور داشتند.

این در حالیست که کارتن ایران، شکر شاهرود و صنایع کاغذسازی کاوه نیز بیشترین زیان را در بین شرکت‌های بورسی متحمل شدند. اما نکته مهم در بین نمادهایی که امروز نرول داشتند، حضور 6 شرکت سیمانی در این جمع بود، بطوریکه شرکت‌های سیمانی شمال،شرق، سپاهان، فارس و خوزستان، غرب و صوفیان منفی خوردند. در همین راستا شاخص صنعت سیمان در داد و ستد‌های امروز با کاهش 2.45 درصدی در 887 واحدی ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز به دلیل افزایش قیمت جهانی مس، نماد «فملی» بیشترین ارزش معاملات را به میزان 47.6 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین ذوب‌آهن و های وب نیز خوب حجم خوردند. درحالیکه بانک صادرات با توجه به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها طی چند رو اخیر در بین ده شرکت برتر از نظر بیشترین ارزش معاملات قرار داشت، اما امروز تنها  بانک ملت و تجارت از گروه بانکی در این فهرست جای گرفتند.

از طرفی سه شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی،کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان و قاسم ایران پربازده ترین و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود،سیمان لارسبزوار و بیمه اتکایی ایرانیان زیان‌ده ترین نمادهای فرابورسی لقب گرفتند.

photo_2019-02-05_14-27-33

photo_2019-02-05_14-34-18

photo_2019-02-05_14-27-22