۰ نفر

ترین‌های امروز بازار سهام (شنبه 97/11/13)؛

اقبال بازار به برخی نمادهای سیمانی ‌و کانی‌های غیر فلزی/ بانک تجارت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 333554
اقبال بازار به برخی نمادهای سیمانی ‌و کانی‌های غیر فلزی/ بانک تجارت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

در اولین روز معاملاتی بورس تهران طی هفته جاری، اقبال بازار به برخی از سیمانی‌ها همجنان ادامه دارد.

اقتصادآنلاین - رامین بیات؛ امروز در تالار حافظ‌ کاشی پارس، شکر شاهرود و پارس سرام پربازده‌ترین نماد‌های بورسی بودند. به نظر می رسد با توجه به اقبال بازار به گروه سیمانی به دلیل درخواست افزایش نرخ این صنعت بورسی در کنار قراردادهای اقتصادی که برای بازسازی سوریه بسته شده است.

گروه کانی های غیر فلزی نیز در کنار سیمانی‌ها بسیار مورد توجه بازار قرار گرفته است.بنابراین می توان گفت، به طور کلی صنایعی که در بورس فروش آن‌‌ها بیشتر داخلی است و تحریم‌ها زیاد روی آن‌ها اثر گذار نیست، در تیرس سرمایه گذاران قرار گرفتند. همچنین کارتن ایران، تولیدی مهرام و فروسیلیس ایران نیز در بورس متحمل  بیشترین زیان شدند.

 بر اساس این گزارش، بانک تجارت، تامین سرمایه لوتوس پارسیان و های وب نیز بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند. از سویی ذوب‌آهن، بانک صادرات و ملت نیز مطابق روزهای گذشته در این لیست جای گرفتند، اما امروز سایپا جای ایران خودرو را در این فهرست گرفت.

 بیمه اتکایی ایرانیان، تولیدی و خدماتی توکا و صنایع روی زنگان پربازده‌ترین شرکت های فرابورسی لقب گرفتند. این در حالیست، از زمانیکه بیمه اتکایی ایرانیان اطلاعات با اهمیت خود در 9 بهمن ماه مبنی بر رشد 23 درصدی مبالغ حق بیمه قبولی و رشد 5 درصدی خسارت پرداختی برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه را افشا کرده، با رشد 16 درصدی قیمت سهام روبرو شده است. «اتکای» همچنین امروز در بین 10 شرکت برتر بازار سهام از نظر اختصاص بیشترین ارزش معاملات به خود نیز جای گرفت.

همچنین گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و مواد اولیه دارویی البرز نیز در بین شرکت‌های فرابورسی متحمل بیشترین زیان شدند.

photo_2019-02-02_15-20-21

photo_2019-02-02_15-24-08

photo_2019-02-02_15-18-29