۰ نفر

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس عنوان کرد؛

استارت پرقدرت فاینکس ۲۰۱۹

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 322562
استارت پرقدرت فاینکس ۲۰۱۹

یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، به تمامی شرکت‌های فعال در حوزه مالی پیشنهاد داد تا از فرصت‌های بکر موجود در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه استفاده کنند، تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر فرهنگ سرمایه گذاری در کشور باشیم. وی شعار فاینکس ۲۰۱۹ را «مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر» اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه های مالی توضیح داد. وی در ابتدا با اشاره به اهمیت صنایع مالی در اقتصاد هر کشور گفت: به زعم بسیاری  از اقتصادانان، صنایع پولی و مالی در هر کشور پایه­ گذار، زیربنا و مبنای قدرت آن کشور به شمار می روند. در واقع شکوفایی در این صنایع، عملا تضمین‌کننده پیشرفته بودن آن کشور به شمار می رود.

یاسر فلاح در ادامه به لزوم مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی تاکید کرد و گفت: صنایع پولی و مالی،  تنها در شرایطی به پویایی و تکامل می رسند که شاهد حضور و مشارکت مردم در این روند باشند. این بدان معناست که بدون حضور مردم، نه تنها تکاملی شکل نمی گیرد، بلکه صنایع توانایی تامین مالی و فرصت های سرمایه ­گذاری را از دست می دهند.

 

ایجاد تعامل‌های گسترده در نمایشگاه

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در بخش دیگری از اظهاراتش به اهمیت برگزاری نمایشگاه، در شکوفایی اقتصادی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه، همواره به عنوان ابزاری جهت مواجه عمومی افراد در زمینه ها مختلف مطرح است. تجربه نشان داده است در نمایشگاه، دسترسی مردم به مجموعه‌ای از محتواها، دیدگاه‌ها، نوآوری‌ها و مسؤولان با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود: مزیت مهم نمایشگاه دوطرفه بودن آن است. در نمایشگاه‌ها ارائه‌دهندگان خدمت با گیرندگان کنونی و بالقوه در تعامل هستند. به علاوه افراد با حضور در غرفه های مختلف، مجموعه‌ای از محتواها را در یک بسته دریافت می‌کنند و در جدال فرصت‌ها می‌توانند استفاده بهتری از زمان خود داشته باشند.

یاسر فلاح در بخش دوم اظهاراتش به اهمیت و اثرات مثبت برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در کشور اشاره کرد. وی در این زمینه گفت: طی سال های اخیر  جایگاه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه بسیار ارتقا یافته است. این نمایشگاه با اتکا به حضور پرشور مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، روند رو به رشد چشمگیری، به ویژه در سال‌های اخیر تجربه کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این رویداد در بخش بین المللی نیز موفق عمل کرده و در سطح خاورمیانه نیز مورد توجه سازمان ملل قرار گرفت؛ به نحوی که در سال ۲۰۱۲ جایزه عملکرد جهانی شایسته از سوی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد به سازمان بورس و اوراق بهادار، به دلیل برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و اثرگذاری بر کیفیت زندگی عموم مردم اهـداء شده است.

 

تنوع برنامه‌ها در فاینکس ۲۰۱۹

یاسر فلاح همچنین در خصوص جزییات برگزاری دوازدهمین دوره این نمایشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با شعار «مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر» برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از اول تا چهارم اردیبهشت سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

وی افزود: طی دو سال اخیر شورای عالی سیاست گذاری این نمایشگاه با حضور نمایندگان سه بخش بورس، بانک و بیمه جلساتی را برگزار کرده و در هم‌اندیشی و هم‌افزایی رویدادها نقش قابل توجهی ایفا کرده است. به علاوه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد، ستاد اجرایی نمایشگاه تشکیل شده و برنامه‌های متنوعی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس همچنین عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین رویدادهای Finex۲۰۱۹ برپایی تالار فرهنگ، غرفه کودک، مسابقه فین‌تک دانش‌آموزی، مسابقه بورس‌کاپ، برنامه انگیزشی ICMTALK، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، برپایی همایش‌های جانبی و رویدادهای بین‌المللی است. همچنین سال آینده طی روزهای برگزاری نمایشگاه، یک بازی در تلفن های هوشمند اجرا می شود، تا ضمن ارتقاء سطح دانش بازدیدکنندگان، از طریق اهدای جوایز ارزنده انگیزه بیشتری برای توجه به حوزه بورس، بانک و بیمه ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در این دوره، به منظور راهنمایی افرادی که قصد بازدید از نمایشگاه را دارند، اپلیکیشن نمایشگاه فعال خواهد شد. این برنامه کاربردی تلفن همراه، نه تنها امکانات نمایشگاه، محل غرفه‌ها و برنامه‌ها را به مخاطبان عرضه می کند بلکه می‌تواند برای تنظیم جلسات و قرارهای کاری نیز استفاده شود.

یاسر فلاح در خصوص فعالیت رسانه ها در دوازدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، این چنین گفت: پوشش رسانه‌ای این رویداد از طریق خبرنگاران که همواره در ایفای رسالت اطلاع‌رسانی نقش کلیدی دارند، صورت خواهد گرفت. به علاوه پوشش تصویری و مصاحبه با مسؤولان نیز توسط فاینکس تی‌وی انجام خواهد شد که درصدد هستیم با تجربه دو سال اخیر، تغییراتی در حال و هوای این برنامه ایجاد کنیم.

وی در پایان بیان کرد: رویکرد اصلی این نمایشگاه توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است و از این رو، به همه شرکت‌های فعال در صنعت مالی پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت چهار روزه برای تعامل با مخاطبان و مشتریان خود، دریافت نظرات آنها، ارائه نوآوری‌ها، ارائه آموزش‌های کاربردی، پاسخگویی و جذب مشتریان جدید استفاده کنند.