۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی کرد؛

سایه سنگین جنگ تجاری بر قیمت جهانی فلزات پایه

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 289667
سایه سنگین جنگ تجاری بر قیمت جهانی فلزات پایه

عملکرد ضعیف شاخص PMI در چین و همچنین احتمال تشدید درگیری تجاری بین ایالات متحده و چین باعث کاهش قیمت‌ها در بورس فلزات لندن شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت فلزات اساسی برای تحویل 3 ماهه در معاملات امروز صبح بورس فلزات لندن به صورت میانگین شاهد کاهش 1 درصدی بوده است که در این میان روی با 1.7 درصد و مس با 1.2 درصد کاهش، شاهد بیشترین افت در بین فلزات اساسی بوده‌اند.

روی پس از رشد روزهای اخیر مجددا تحت فشار تکنیکالی قرار گرفته و میزان موقعیت‌های فروش در پی گرفته شده از جانب معامله‌گران همچنان در حال تضعیف قیمت این فلز است. بنا به گزارش کارگزاری مارکس اسپکترون، میزان موقعیت‌های فروش معادل با 22 درصد از کلیه معاملات این فلز است که رقم بالایی تلقی می‌شود. در حال حاضر معامله‌گران در بازار مس به اخبار ناشی از عدم توافق قریب به یقین و در پیش بودن اعتصاب کارگران معدن مس اسکوندینا با شرکت BHP واکنشی نشان نداده‌اند.

قیمت آلومینیوم نیز در حال حاضر تحت تاثیر تمدید مجوز خزانه‌داری آمریکا برای سهامداران شرکت روسال روسیه به منظور تغییر هیئت مدیره قرار گرفته است و با کاهش مواجه شده است.

امروز موسسه کیژین در چین اقدام به انتشار شاخص PMI برای شرکت‌های بخش خصوصی در این کشور کرد که سطح شاخص از 51 در ماه ژوئن به 50.8 در ماه جولای کاهش یافته است که کمتر از انتظارات تحلیلگران بوده است. همچنین بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا با اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی 200 میلیارد دلار از صادرات چین به آمریکا، فشار بیشتری را بر چینی‌ها وارد نماید. پیش‌تر دولت ترامپ قصد اعمال تعرفه 10 درصدی بر روی واردات کالاهای چینی را داشت اما پیشنهاد افزایش میزان تعرفه به معنای تهاجمی‌تر شدن سیاست‌های تجاری ایالات متحده در قبال چین است.