۰ نفر

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار؛

روزهای طلایی بورس با دو عرضه اولیه داغ تر می شود/ ورود دو زیرمجموعه از «وبانک» و «فارس» به تالار معاملات

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 281220
روزهای طلایی بورس با دو عرضه اولیه داغ تر می شود/ ورود دو زیرمجموعه از «وبانک» و «فارس» به تالار معاملات

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار با تایید خبر عرضه اولیه دو شرکت پتروشیمی پارس و هلدینگ زراعت و کشاورزی پارس در هفته آتی گفت: در حال حاضر مقدمات برای ورود این دو شرکت به بورس فراهم است و تنها منتظر تکمیل گزارش‌های مالی این دو مجموعه هستیم.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در روزهای جاری که شاخص بورس در حال ثبت رکوردهای جدید و سقف شکنی تارخی است، شاهد ورود حجم عظیمی از نقدینگی تازه نفس به بازار هستیم. اما خبر عرضه اولیه قریب الوقوع می‌تواند به سرعت و حجم این نقدینگی بی افزاید.

اسماعیل در گاهی در این خصوص به خبرنگار بورس اقتصادآنلاین گفت: با توجه به شرایط مثبت و جو روانی مساعد بازار در تلاش هستیم که امور مربوط به عرضه دو شرکت پتروشیمی پارس و هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس هرچه سریعتر به نتیجه نهایی برسد و در هفته آتی عرضه این دو شرکت برای اولین با در بورس صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه مواردی پیش روی عرضه‌ها قرار دارد گفت: شرکت بورس منتظر آخرین گزارشات مالی شرکت پتروشیمی پارس است که بتواند تا پیش از عرضه اولیه این اطلاعات در کدال منتشر و افشا شود.

در خصوص هلدینگ دامپروری پارس نیز باید منتظر تاریخ عرضه پتروشیمی پارس باشیم. چرا که هم از نظر حجم و چه از نظر ارزش، پتروشیمی پارس شرکت بزرگ تر و جذاب تری برای رونق  بازار است. از این رو پس از عرضه اولیه پتروشیمی پارس، اقدام به عرضه سهام هلدینگ دامپروری پارس نیز خواهیم نمود.

در پایان درگاهی در مورد میزان این عرضه اولیه گفت: در روز عرضه شاهد فروش 10 درصد از سهام پتروشیمی پارس توسط سه سهامدار عمده این شرکت یعنی «فارس»، «وغدیر» و «پارسیان» خواهیم بود که هریک از این سه سهامدار به میزان سهم خود در این عرضه مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است شرکت پتروشیمی پارس دارای 6 میلیارد سهم است که نزدیک به 60 درصد آن تحت تملک هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 19.78 درصد شرکت گروه نفت و گاز پارسیان و 19.78 درصد نیز برای سرمایه گذاری غدیر است.