۰ نفر

طی روز شنبه رقم خورد؛

ثبات «لوب لوکات سنگین» تندگویان در محور دو هزار تومانی

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۳
کد خبر: 277442
ثبات «لوب لوکات سنگین» تندگویان در محور دو هزار تومانی

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود 100 میلیارد تومان داشت. در این بین با ارزشترین محصول به «لوب لوکات سنگین» شرکت «تندگویان» در حدود 24 میلیارد تومان اختصاص یافت.

اقتصادآنلاین - لیلی شهیر؛ امروز 19خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی به میزان 100 میلیارد و 897میلیون و 700 هزار تومان داشت. این معاملات در 118 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان 68 میلیارد و 142 میلیون و 500 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار فراورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 47 میلیارد و 532 میلیون و 400 هزار تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «لوب لوکات سنگین» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان 24 میلیارد و 740 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی دو هزار و 61 تومان با حجم 12 هزار تن بدون رقابت، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور نقدی داد و ستد شد. «لوب لوکات سنگین» تندگویان در معامله قبلی خود (مورخ هشتم خرداد) به همین قیمت معامله شده بود که در مقایسه با امروز بدون تغییر باقی مانده است.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز شنبه ۱۹ خرداد ماه، میزبان دادوستد ۵۸ هزار و ۳۹۶ تن انواع کالا بود. طی این روز و در تالار مذکور ۳۲۰ تن مواد پلیمری، دو هزار و ۳۷۵ تن قیر، پنج هزار تن وکیوم باتوم، ۱۷هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۴۳۰ تن گوگرد و پنج هزار و ۵۵۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «لوب لوکات سنگین» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان 24 میلیارد و 740 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی دو هزار و 61 تومان با حجم 12 هزار تن بدون رقابت، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور نقدی داد و ستد شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «آمونیاک مایع» شرکت «پتروشیمی خراسان» به میزان حدود سه میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 968 تومان و حجم 30 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «اردیبهشت ایرانیان» فروخته شد.

تالار کشاورزی

براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی این روز معامله پنج هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی و ۴۰۰ تن شکر را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «گندم خوراکی» خوزستان و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز یک میلیارد و 93 میلیون تومان ارزش داشت. این محصول امروز به قیمت پایانی کیلویی 911 تومان با رقابت و 0.99 درصد بیشتر از قیمت پایه به حجم یک هزار و 200 تن معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز هم به «گندم خوراکی» استان های زنجان، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه تعلق گرفت. محصول گندم این استانها امروز با قیمت پایه 902 تومانی و هر استان با حجم 400 تن فروخته شد. 

 مانند روز گذشته با همان قیمت دو هزار و 722 تومان اما در حجم 25 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «بورس بهگزین» معامله شد. ارزش این محصول امروز 68 میلیون و 50 هزار تومان بود.    

شایان ذکر است ۱۶ هزار و ۳۹۹ تن قیر، ۱۰ هزار تن گوگرد و ۸۲۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.