۰ نفر

اقتصاد آنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

بازگشت مقتدرانه شاخص به کانال صعودی/ ادامه پیشتازی پالایشی‌ها

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 266847
بازگشت مقتدرانه شاخص به کانال صعودی/ ادامه پیشتازی پالایشی‌ها

با گذشت دو ساعت از آغاز معاملات بورس تهران، شاخص توانست با رشد 300 واحدی خود را به آستانه کانال 95 هزار نزدیک کند. اما همچنان حجم و ارزش معاملات دلگرم کننده نیست.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده ؛ روز گذشته شاخص کل با توجه به خبرهای نسبتا خوش از دنیای سیاست و همچنین افزایش نرخ کامودیتی ها، از فاز نزولی خارج شد و با رشد 276 واحدی خود را به میانه های کانال 94 هزار واحد رساند.

امروز نیز در ادامه پیگری روند صعودی، تا این لحظه  شاخص کل با افزایش 300 واحدی به ارتفاع 94 هزار و 877 واحد رسیده است. شاخص هم وزن اما با شتاب کمتری در حال پیشروی است و تا کنون با رشد 42 واحدی در رقم 16 هزار و 847 واحد در نوسان است.

اما نکته حائز اهمیت بازار تا به این لحظه حجم پایین و ارزش نازل معاملات است که نشان دهنده وجود بیم و امیدهای فعالان بازار و کم تحرکی سهامداران در این روزها است. از این رو تا این لحظه 203 میلیون ورقه بهادار به ارزش 55 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 48 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشته است.

نکته دیگر اینکه در بورس اغلب نمادهای گروه پالایشی پیشتازی بازار را به دست گرفته اند و تاکنون بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص اعمال کرده اند. همچنین در بین نمادهای شاخص ساز، «فولاد» در صدر قرار دارد و معاملات مثبت این نماد، 83 واحد شاخص  را تقویت کرده است. اما در میان مثبت های امروز خبری از خودرویی ها نیست و این گروه همچنان از کمبود نقدینگی رنج می برد.

در فرابورس هم شاهد رشد 5 واحدی ایفکس از ابتدای معملات امروز بوده ایم. در این بازار نیز تاکنون 107 میلیون ورقه بهادار به ارزش 57 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها 19 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص دارد.

در اینجا نیز نمادهای گروه پالایشی و نفتی بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفکس داشته اند. به نظر می رسد با افزایش روز افزون قیمت نفت و همچنین امیدواری اهالی بازار به گزارش های مطلوب شرکت های این گروه، روزهای روشن تری را برای نفتی ها باید متصور بود.