۰ نفر

آغاز نخستین لیگ ستارگان بورس با حضور ۱۰دانشگاه برتر/ خرج بازنده‌ها برگردن سازمان بورس

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲
کد خبر: 207727
آغاز نخستین لیگ ستارگان بورس با حضور ۱۰دانشگاه برتر/ خرج بازنده‌ها برگردن سازمان بورس

نخستین مسابقات دانشجویی موسوم به لیگ ستارگان بورس با حضور 10 دانشگاه برتر کشور صبح امروز در تالار معاملات بورس تهران آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ابتدای این مراسم حسین عبده تبریزی ، عضو شورای عالی بورس به صورت نمادین زنگ آغاز لیگ ستارگان رو به صدا در آورد.

وی در ادامه عنوان کرد: این نوع مسابقات در دنیا مرسوم است و امیدوارم برپایی مداوم آن به رفع مشکلات در اقتصاد کشور منتهی شود بطوریکه بیانگر عمق مطالباتی باشد که اقتصاد ایران در آینده به آن نیاز دارد.

حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس تهران نیز با استقبال از این رویداد گفت : ارتباط بین دانشگاه و بازار سرمایه نقطه عطف این لیگ بوده و تعامل بیشتر این دو نهاد موجب علاقه و توجه دانشگاه به بازار سرمایه خواهد شد.

موسوی، معاون بنیاد ملی نخبگان نیز این نوع مسابقات در حوزه اقتصادی را کاری نوین دانست که موجب کسب تجربه برای دانشجویان خواهد شد.

یاسر فلاح مدیر ورابط عمومی سازمان بورس نیز در گفتگو با فارس ضمن تشریح جزییات این مسابقات  ،گفت: در این لیگ رقابت کنندگان در قالب 10تیم 5نفره به مدت یک ماه به رقابت می پردازند.

برای این مدت زمانی هر تیم مبلغ 100 میلیون ریال اعتبار دریافت می کند و می توانند تا 40 درصد ارزش پرتفوی را زیان داشته باشند بطوریکه اگر بالاتر از آن این سقف زیان شناسایی کنند خود به خود از دور مسابقات خارج می شوند.

وی با بیان اینکه زیان گروه های شرکت کننده در این مشابقات بر عهده سازمان بورس است ، افزود: هر آنچه که به عنوان سود از سوی تیم ها شناسایی می شود به آنها اعطا می شود.

فلاح هدف از این مسابقات را توسعه فرهنگ سهامداری و دانش مالی و معامله گری در بین دانشجویان و در نهایت دانشگاههای سطیح کشور عنوان کرد و افزود: هر تیم می تواند از 4 صنعت بورسی و به عبارتی 25 درصد از هر صنعت را به پرتفوی اختصاص دهد و در پایان دوره یکماهه پس از ارزیابی عملکرد آنها ، تیم هایی که بیشترین رتبه را کسب کرده باشند حایز دریافت جوایزی شامل 20،10 و 5 میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس می شود.

وی با اشاره به نحوه شکل گیری تیم های دانشجویی در این دور از مسابقات گفت: به دلیل اینکه این مسابقات برای نخستین بار برگزار می شد و هماهنگی با وزارت علوم طولانی با توجه به فرصت مورد نیاز طولانی بود لذا با دانشگاهها مکاتبه نگاری و در نهایت تیم های متقاضی شکل گرفتند.