۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

شیرینی کام سهامداران پس‌از انتخابات

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 193624
شیرینی کام سهامداران پس‌از انتخابات

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: در شرایط کنونی بهترین استراتژی خرید سهام ارزشمند به دور از حواشی پیش رو و سهامداری تا پس از مشخص شدن پیروز انتخابات است که باعث جهت گیری مثبت بازار و رشد ارزش پرتفوی سهامداران می شود.

حامد حداد ،کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین به وضعیت حجم  نقدینگی بازار سهام با وجود رقابت های انتخاباتی گفت: بسیاری از ریسک گریزان بازار بورس ترجیح می دهند با درصد نقد بیشتری از پرتفوی به استقبال روز رای گیری در آخر این هفته بروند که این عامل باعث افزایش فشار فروش در بازار سهام شده و به تبع آن با کاهش شاخص بورس مواجه هستیم.

مدیرمعاملات اوراق بهادار پارس ایده بنیان تصریح کرد: امکان افت ارزش سهام با  مشخص شدن نتیجه رای گیری در 29 اردیبهشت، وجود دارد اما  پس از کاهش ریسک سیاسی بازار و ثبات پس از انتخابات امید است با رشد بورس کام سهامداران شیرین شود و مزد صبر خود را از بازار دریافت نمایند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است،در شرایط کنونی بهترین استراتژی خرید سهام ارزشمند به دور از حواشی پیش رو و سهامداری تا پس از مشخص شدن پیروز انتخابات است که باعث جهت گیری مثبت بازار و رشد ارزش پرتفوی سهامداران می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دو شنبه 25 اردیبهشت ماه 96 با کاهش 5 واحدی به رقم  79 هزار و 957 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 29 واحدی عدد 17 هزار و 323 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 6 واحدی به رقم  87 هزار و 278  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 35 واحدی به رقم  55 هزار و 586  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 234  واحدی عدد  176 هزار و 644  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به 915  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت اصفهان با 20 واحد، مخابرات ایران با 14واحد و سرمایه گذاری البرز با 10  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 16 واحد ، تاپیکو با 12 واحد و فولاد آلیاژی ایران با 7 واحد کاهش ، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 220 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 797 میلیون و 132 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 38 هزار و 511  نوبت داد و ستد بود.