۰ نفر

عراقچی در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

مسیر ناهموار برای حذف حجم مبنا / دامنه نوسان قیمت برچیده نمی‌شود

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۰۷
کد خبر: 188235
مسیر ناهموار برای حذف حجم مبنا / دامنه نوسان قیمت برچیده نمی‌شود

عراقچی اظهار داشت: بحث حذف دامنه نوسان مطرح نیست؛ می دانید تمام کشورها و تمام بازارهای دنیا دامنه نوسان وجود دارد ما به دنبال پویا هستیم؛ دامنه نوسانی که متناسب با روندهای بازار،حجم معاملات و اتفاقاتی که در بازار می‌افتد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در غرفه اقتصاد آنلاین به خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص امکان حذف حجم مبنا گفت: محدودیت ها وموانع زیادی در بازار وجود دارد، بیشتر به دنبال این هستیم که بازار را منطبق بر استانداردها و رویه های شناخته شده بین المللی با در نظر گرفتن شرایط خاص کشور و اقتصادمان اصلاح کنیم.

وی افزود یک بخشی اصلاح دستورالعمل ها و رویه های سازمان است که در اولین  فرصت انجام خواهد شد.

عراقچی افزود: بخش دیگر در حوزه  بسترهای آی تی و بسته معاملات  که برنامه  آن  توسط همکاران در شرکت مدیریت فناوری در حال انجام است.

وی تصریح کرد:حالا اینکه در عمل به چه صورتی عملیاتی خواهد شد یکدفعه روی پل سهام و یا بصورت بخشی این تصمیماتی است که در آینده گرفته خواهد شد.

این مقام مسوول اظهارداشت: بحث حذف دامنه نوسان مطرح نیست؛ می دانید تمام کشورها و تمام بازارهای دنیا دامنه نوسان وجود دارد ما به دنبال پویا هستیم؛ دامنه نوسانی که متناسب با روندهای بازار،حجم معاملات و اتفاقاتی که در بازار می افتد.

وی در خصوص ارزیابی دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه  نیز بیان داشت: اگر کسی در نمایشگاه حضور پیدا کند و یک بازدید هرچند  مختصر هم داشته باشد خود نمایشگاه به خودی خود گویای همه چیز است.

عراقچی گفت: این نمایشگاه فرصت  مناسبی است که یک بار دیگر انسجام قدرت و توانایی های بازارهای مالی خود  را به مردم شریف کشور و به همه دنیا نشان دهیم.

از این حیث به نظرم نمایشگاه خیلی نمایشگاه معاون اجرایی سازمان بورس خاطرنشان کرد:در این نمایشگاه  دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف مالی  به نمایش گذاشته است.