۰ نفر

مدیر عامل کارگزاری مهر اقتصاد در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

خروج شرکت ها از پوشش محافظه کاری در بودجه های ۹۶/ اثر تسویه معاملات اعتباری برای بازار روانی است

۳ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۸
کد خبر: 178172
خروج شرکت ها از پوشش محافظه کاری در بودجه های ۹۶/ اثر تسویه معاملات اعتباری برای بازار روانی است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه موضوع تسویه اعتباری کارگزاری ها بیش از آنکه اثر واقعی داشته باشد اثر روانی و تبلیغاتی بر بازار دارد، گفت: شرکت ها از لاک محافظه کاری در پیش بینی سود خارج شده اند از این رو همین موضوع باعث افزایش امید به رونق بازار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مدیر عامل کارگزاری مهر اقتصاد در خصوص وضعیت سودآوری شرکت ها تا قبل از فصل مجامع سال آینده گفت:بودجه سال 96 شرکت هایی که تا کنون اعلام شده معمولا بهتر از سال 95 بوده است چنانچه شرکت ها از لاک محافظه کاری در پیش بینی سود خارج شده اند از این رو همین موضوع باعث افزایش امید به رونق بازار خواهد شد.

محسن محمدی در خصوص وضعیت سودآوری بانک ها نیز گفت: با توجه به زیان شناسایی شده و نبود توانایی تقسیم سود و همچنین عدم همکاری دولت در پرداخت بدهی این صنعت عظیم و موثر در اقتصاد کشور به ویژه در بازار سرمایه طلیعه روشنی برای سال مالی 96 نخواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:به اصطلاح رهبری بازار باید با صنایع دیگر باشد اما بی حرکتی و سنگینی صنعت بانکداری را صنایع دیگر بدوش می کشند.

به اعتقاد این کارگزار بورس وضعیت صنعت بانکداری در مداری یکنواخت و غیر صعودی و غیر نزولی پیش خواهد رفت. محمدی در خصوص تسویه اعتباری مشتریان نیز اظهارداشت:این تسویه در دو دوره اسفند ماه و شهریور ماه برای بازار اهمیت پیدا می کند،از این رو تنها برخی از کارگزاران الزام به تسویه می کنند.

مدیر عامل کارگزاری مهر اقتصاد در ادامه بیان داشت: برخی نیز همه مشتریان خود را مجبور به تسویه نمی کنند بلکه برخی از مشتریان مخصوصا نهادی و بزرگ را از تسویه معاف می دارند .

وی افزود:در چند سال اخیر که وضعیت بازار مناسب نبوده ،خیلی از کارگزاران با شرایط مشتریان کنار آمده و آنها را الزام به تسویه نمی کنند بنابراین موضوع تسویه اعتباری واقعا فشار زیادی به بازار وارد نمی کند و بیش از آنکه اثر واقعی داشته باشد اثر روانی و تبلیغاتی بر بازار دارد.