۰ نفر

سفیر ایران در چین:

سفر روحانی به سازمان ملل برای ارتقاء صلح جهانی مهم است

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 382995
سفر روحانی به سازمان ملل برای ارتقاء صلح جهانی مهم است

سفیر ایران در چین، سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را برای ارایه طرح صلح و امید و حراست از امنیت تنگه هرمز بسیار مهم توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد کشاورز زاده» خاطر نشان کرد: مجامع بین المللی برای طرح مسایل بسیار مهم منطقه ای و بین المللی و آگاهی دادن به جامعه بین المللی در خصوص تحولات ذی ربط اهمیت زیادی دارند و از این لحاظ مجمع عمومی سازمان ملل سرامد آنها محسوب می شود.

وی گفت: در شرایطی که ایران تحت تروریسم اقتصادی آمریکا قرار گرفته و واشنگتن با خروج از برجام به تعهدات بین المللی خود پشت کرده است، طرح دیدگاه های ایران برای جامعه بین المللی از طریق این مجمع با اهمیت است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن تاکید کرد: آمریکا فشار حداکثری خود را برای تسلیم کردن ملت ایران بکار گرفته و ظلم زیادی به ملت ایران روا داشته به همین دلیل لازم است با روشنگری هیات ایرانی، جامعه بین المللی از مظالمی که آمریکا علیه ملت ایران کرده است، آگاه شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم خروج آمریکا از برجام و به رغم فشارهای فراوان و اعمال تحریم ها ی غیر قانونی همچنان به تعهداتش عمل کرده است ولی در چارچوب برجام برخی از محدودیت ها را کنار گذاشته است اما هر زمانی که آمریکا به این توافق بین المللی بازگردد طبیعی است که ایران هم به همه تعهداتش مانند گذشته پایبند خواهد بود.

او دعوت رییس جمهوری از کشورهای همسایه و همچنین سخنرانی وی در روز 31 شهریور با موضوع ارایه طرح ائتلاف امید با همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس را یکی از برنامه های ایران دانست که قرار است رییس جمهوری اسلامی ایران آن را در سخنرانی خود در مجمع عمومی اعلام کند.

کشاورز زاده با اشاره به اینکه به رغم کارشکنی های آمریکا، هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع خود را برای جامعه جهانی اعلام خواهد کرد افزود: ایران کشوری صلح دوست است و برای امنیت تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس به سوی کشورهای همسایه دست همکاری، برادری و دوستی دراز می کند.