۰ نفر

استفاده از ظرفیت بانک قرض الحسنه مهر ایران برای آبادسازی روستاها

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۸
کد خبر: 355064
استفاده از ظرفیت بانک قرض الحسنه مهر ایران برای آبادسازی روستاها

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در دیدار با مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: توجه به قرض الحسنه نقش موثری در توانمندسازی اقشار نیازمند دارد و باید از این ظرفیت بانک برای آبادسازی روستاها و کمک به روستاییان استفاده کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضوی اردکانی ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی دو مجموعه در توجه به مناطق محروم اظهارداشت: با ارزیابی های به عمل آمده از فعالیت و اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران معلوم شد که یک همگونی خاص و مشترکی میان دو مجموعه وجود دارد.

وی افزود: اهمیت دادن به ترویج فرهنگ قرض الحسنه به عنوان یکی از عقود اسلامی، بی تفاوتی نسبت به کسب سود و تلاش برای کمک به اقشار ضعیف جامعه، از جمله اهداف مشترک میان بانک و شرکت است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، روستاییان را از زحمتکش ترین اقشار جامعه دانست و گفت: خدمت به این قشر از جامعه بسیار ثواب دارد و آثار فردی و اجتماعی آن کاملاً مشهود است.

وی ضمن تاکید به آثار و نتایج تعامل با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستاییان بیان داشت: این اقدام کار ارزشمندی است که با هدف رفع نیاز بخش کشاورزی انجام شده و انشاالله ثمرات این تفاهمنامه نصیب کشاورزان شود.

رضوی اردکانی ادامه داد: این تفاهمنامه یک ورودی است و فی نفسه نمی تواند گره گشایی کند از این رو برای مثمر ثمر بودن آن نیاز به عزمی جدی است و توسعه آن بستگی به عملکرد ما دارد.

وی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به اجرایی شدن این تفاهمنامه، باید جلسات راهبردی آن هرچه سریع تر برگزار شود تا دستورالعمل های آن نوشته و ابلاغ شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، تاکید کرد: در پرداخت این وام ها باید دقت شود تا تسهیلات به نیازمندان واقعی برسد و بتوان با استفاده از آن به بهبود معیشت آنان کمک کرد.