۰ نفر

هم‌افزایی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با خیّرین برای تحقق اهداف خیرخواهانه

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 351466
هم‌افزایی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با خیّرین برای تحقق اهداف خیرخواهانه

از جمله طرح‌های مهمی که بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور کمک به خیرین برای انجام کارهای خیر و انسان دوستانه در نظر گرفته، طرح «همیاران مهر» است که بر اساس آن خیرین و افرادی که قصد مشارکت در کارهای خیر داشته اما پول کمی در اختیار دارند، می‌توانند با کمک بانک، اهداف خیرخواهانه را عملیاتی سازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام بانک قرض الحسنه مهر ایران، یکی از انتظاراتی که از شبکه بانکی کشور وجود دارد مشارکت در اهداف خیرخواهانه و نیکوکارانه است و چه بسا برخی خیرانی در این مسیر گام برداشته‌اند اما نیازمند مشارکت و هم‌افزایی مجموعه‌هایی همچون بانک‌ها هستند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با درک این نیاز در راستای تحقق اهداف خیران، طرحی کاربردی ارائه کرده است. ساز و کار این طرح به این صورت است که نیکوکاران مبلغ مورد نظر خود برای کمک به افراد نیازمند را به هر اندازه که باشد نزد بانک گذاشته و بانک از مجموع مبالغی که خیرین طبق عقد صلح هبه پرداخت کرده‌اند، به افراد نیازمند در مناطق محروم، تسهیلاتی پرداخت می‌کند. این تسهیلات می‌تواند نیازهای کوچک و بزرگ نیازمندان را برطرف کند. افراد وام گیرنده باید تسهیلات مورد نظر را در اقساط مشخص به بانک برگردانند. بعد از آن بانک عین همان تسهیلات را در یک چرخه خیر ابدی در اختیار نیازمندان دیگر قرار می‌دهد. البته بر اساس این طرح برای خیرین این امکان وجود دارد که می‌توانند، موارد مصرف پولشان را در حوزه‌های مختلف از درمان گرفته تا بخش‌های اجتماعی و … ببینند.

گره گشایی از مشکلات زندانیان غیرعمد با طرح همیاران مهر

یکی از مزیت‌های مهم این طرح کمک به زندانیان غیرعمد برای پرداخت دیون است که در حال حاضر ۹۵ درصد آنها بدهکار مالی هستند. همچنین این تسهیلات می‌تواند در اختیار خانواده‌های آنها به منظور اشتغالزایی و درآمدزایی قرار بگیرد تا آنها توان پرداخت دین زندانی را داشته باشند. بر این اساس تفاهم نامه‌ای نیز بین سازمان زندان‌ها و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا شده که طبق آن زندانیان پس از آزادی از زندان می‌توانند از تسهیلات این بانک بهره‌مند شوند.

موارد مصرف دیگرِ تسهیلات خیرخواهانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار، بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم و بهداشت و درمان است که هدف از پرداخت آن همانطور که در گزارش‌های این بانک نیز آمده، کمک به توسعه مناطق محروم از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک به رشد شاخص‌های بهداشت، درمان، آموزش و … در سراسر کشور، ارتقای فرهنگ نوع‌دوستی و قرض‌الحسنه در کشور، فرهنگ سازیِ خیر ابدی و در گردش برای نیازمندان کشور و هدفمندسازی کمک‌های خیرین به منظور تبدیل کمک‌های موقت و کوتاه‌مدت به کمک‌های دائمی و در گردش است.

مزیت استتثنایی تسهیلات طرح «دو در یک» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

یکی دیگر از طرح‌های مهمی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور حمایت از اقشار نیازمند در نظر گرفته، طرح «دو در یک» است که بر اساس آن فرد می‌توانند بعد از افتتاح حساب تا ۹۰ درصد مبلغ افتتاح حساب را از بانک تسهیلات بگیرد. این طرح دارای مزیتی استثنایی برای افراد دارای سرمایه اندک است. به عنوان مثال فردی که کل دارایی و سرمایه او ۵۰ میلیون تومان است اما قصد دارد با این مبلغ یک خودرو بخرد، طبعاً نگران است بعد از خرید آن خودرو دیگر هیچ مبلغی برای وی باقی نماند و ترس از بین رفتن و استهلاک سرمایه‌اش را نیز دارد.

این فرد می‌تواند ۵۰ میلیون را نزد بانک گذاشته و در ازای آن تا ۹۰ درصد این پول را تسهیلات بگیرد. در این صورت با همان تسهیلات می‌تواند خودرو بخرد، بدون آنکه سرمایه وی از دسترسش خارج شده یا دستخوش ریسک شده باشد. این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد و میزان کارمزد آن هم یک درصد تعیین شده است. بعد از پرداخت اقساط تسهیلات فرد یک امتیاز دیگر هم دارد و آن اینکه می‌تواند طبق سیاست‌های اعتباری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بازهم تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کند که اگر شخص مفروض با تسهیلات پیش گفته، خودرو خریده باشد می‌تواند با تسهیلات جدید خودرو خود را تبدیل به احسن کند ضمن اینکه ۵۰ میلیون تومان وی نیز همچنان وجود دارد.