۰ نفر

۴۰ درصد درآمد بانک‌های دنیا از کارمزد

پرویزیان از فقدان درآمدهای کارمزدی انتقاد کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳
کد خبر: 193976
پرویزیان از فقدان درآمدهای کارمزدی انتقاد کرد

رئیس کانون بانک‌های خصوصی اخذ کارمزد خدمات بانکی را موضوعی کلیدی و بسیار مهم دانست و گفت: براساس مطالعات تطبیقی تا ۴۰ درصد درآمد بانک‌های دنیا از محل کارمزدها حاصل می‌شود.

کوروش پرویزیان با بیان این مطلب افزود: اگر بانک‌ها به سمت کسب درآمدهای کارمزدی سوق داده شود، بسیاری از شبهات و مسائل موجود در بازار پولی و مالی کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رئیس کانون بانک های خصوصی با انتقاد از نبود درآمدهای کارمزدی برای بانک‌های کشور گفت: درحالی که بانک ها در ایران زیرساخت های لازم را برای کسب درآمدهای کارمزدی ایجاد کرده اند، ولی از آنها بهره‌برداری نمی‌کنند و بخشی از این موضوع نیز به دلیل رقابت ناسالم شبکه بانکی است.

مدیرعامل بانک پارسیان درباره رقابت ناسالم برای دریافت نکردن کارمزدها توضیح داد: متاسفانه برخی از بانک‌ها تصور می کنند با دریافت نکردن کارمزد یا تخفیف به نوعی به مشتریان خود پاداش می دهند و مشتریان خود را اضافه می کنند؛ این موضوع باعث شده تا تمام فشار برای کسب درآمد، روی جذب سپرده و اعطای تسهیلات قرار بگیرد.

رئیس کانون بانک های خصوصی بازشدن مسیر دریافت کارمزد از خدمات بانکی را به نفع مردم دانست و افزود: پرداخت کارمزد توسط اصناف و گیرندگان خدمات بانکی، باعث ارزان تر شدن تسهیلات و دریافت خدمات با کارآمدی بیشتری خواهد شد.

پرویزیان تاکید کرد: اگر بانک ها براساس خدماتی که ارائه می دهند، کارمزد بگیرند، تعادلی در درآمدهای آنها ایجاد می شود و فشار از روی سود تسهیلات برای کسب درآمد رفع خواهد شد؛ یکی از نقاط ضعف شبکه مالی و پولی کشور در حال حاضر این است که تمام درآمد بانک ها از محل اعطای تسهیلات تامین می شود.

رئیس کانون بانک های خصوصی همچنین درباره آغاز خدمات NFC (انجام خدمات پرداخت از طریق تلفن های هوشمند و بدون نیاز به کارت بانکی) در ایران گفت: با استفاده از تکنولوژی NFC مردم می توانند پرداخت های خود را در فروشگاه های مختلف بدون نیاز به کارت بانکی و تنها از طریق تلفن هوشمند و در یک شبکه امن انجام دهند.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: بانک های خصوصی و دولتی ارائه خدمات NFC را آغاز کرده اند و این موضوع باعث افزایش امنیت و راحتی در پرداخت برای مردم خواهد شد.