۰ نفر

با ۹۰۰ بانک دنیا ارتباط کارگزاری برقرار کردیم

۱۶ دی ۱۳۹۵، ۲:۲۰
کد خبر: 168806
 با ۹۰۰ بانک دنیا ارتباط کارگزاری برقرار کردیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امضای برجام یکساله نشده و هر ماه توانستیم با بانک‌های خارجی مراوده برقرار و اکنون با ۹۰۰ بانک دنیا ارتباط کارگزاری داریم.

محمود واعظی امشب در جمع تجار، صادرکنندگان و تولیدکنندگان غرب مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن اظهار داشت: خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و اگر برای مردم کار نکنیم وقت و زندگی خود را هدر داده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: تولیدکنندگان به ما فرصت دهند چون همه با گرفتاری‌های دولت آشنا هستند و به کشورهای صادرکننده نفت در دنیا نگاه کنید وقتی نفت آن کشورها کاهش یافت چه اتفاقاتی در آن کشورها صورت گرفته ولی در ایران نگاه کنید با عنایت خداوند توانستیم با اقتصاد مقاومتی و همبستگی مردم حواشی کمتر داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت، قوه قضاییه و نهادهای انتظامی تحت مدیریت رهبری به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

وی بیان کرد: امضای برجام یکساله نشده و هر ماه توانستیم با بانک‌های خارجی مراوده برقرار و اکنون با 900 بانک دنیا ارتباط کارگزاری داریم.

واعظی با اشاره به اینکه صادرات نفت ایران اکنون بالغ بر 2.5 میلیون بشکه است، افزود: اکنون اعتقاد داریم که اگر مشکلات نبوده است از تهران به شهرستان نیامده بودیم و از تولیدکنندگان خواستیم تا مشکلات آنان را از نزدیک بشنویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت‌های پس از انقلاب همواره تصدی‌گری و حمایت از بخش خصوصی بوده ولی بدنه بروکراسی دولت همچنان قدرت را از آن خود داشته است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدا اصرار داشته تا دولت را کوچک و تصدی‌گری نکنیم و با کمک بخش خصوصی به کشور قدرت و قوت ببخشیم.

واعظی گفت: بخش خصوصی باید آرام آرام به قوت و فعالیت صادراتی برسد و مادامی که صادرات نداشته باشیم مفهوم تجارت را نخواهیم مطلع شد.

وی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌هایی ایرانی در کشورهای دنیا برای خود برند و بازار ایجاد کرده و این اقدام حضور بسیاری از شرکت‌های اروپایی را در آن مناطق کمتر کرده است.

واعظی تاکید کرد: در سفرهای استانها اصرار داریم همواره در حوزه تولیدات و رفع مشکلات تولیدکنندگان اقدام کنیم و تصمیم جدی دولت این است که تصدی‌گری را کاهش و از بخش خصوصی حمایت کند.

وی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دقیقا در راستای تصدی‌گری بوده و باید به بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشیم و مردم را بیشتر وارد فعالیت‌های اقتصادی کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: با افزایش وضع مالی دولت، نقدینگی را به بانکها تزریق می‌کنیم و اصرار داریم بانکها فعالیت تجاری صرف نکنند و تسهیلات را در خدمت تولید قرار دهند.

وی یادآور شد: از بانک‌های دولتی استان به واسطه عنایت مطلوب در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی تشکر می‌کنم و بانکهای خصوصی باید همپای بانکهای دولتی از بخش خصوصی حمایت کنند.

واعظی گفت: تولیدکنندگان انتظار یک شبه برای رفع مشکلات خود از دولت را نداشته باشند و دولت در حوزه سرمایه در گردش قصد دارد مشکلات تولیدکنندگان را رفع کند و مقررات دست و پاگیر را از پیش روی تولید بردارد.

وی با تاکید بر اینکه جلوی مقررات دست و پاگیر را می‌گیریم و اختیارات را از تهران و مرکز به استانها منتقل خواهیم کرد، افزود: استاندار و مدیران کل ادارات استان باید بسیاری از مشکلات استان را خودشان رفع کنند و به تهران تولیدکنندگان را ارجاع ندهند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بخشی از اختیارات وزرا به استانداران تفویض و انتقال یافته است و بخشی دیگری منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس محصول صادراتی تولیدکنندگان باید بستر فراهم کنیم، تصریح کرد:  روسیه فرصت خوبی برای تجار مازندران است و در این راستا تعرفه صادرات محصولات باغی و زراعی را کاهش خواهیم داد تا تجار بتوانند رقابت کنند.

وی بیان کرد: مذاکراتی در سفر اخیر رئیس جمهور با اتحادیه اقتصادی اوراسیا منعقد شده و این امر سبب توسعه مراودات اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی خواهد شد و تعرفه صادرات محصولات باغی کاهش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات گفت: 16 قلم کالا در گذشته مشمول تخفیف تعرفه صادرات شده و موافقت برخی لبنیات و شیر را نیز برای کاهش تعرفه صادراتی دولت گرفتیم.

وی بیان کرد: هلدینگی از تولیدکنندگان صادرکننده ایجاد و محصولات باغی و زراعی مازندران با یک برند به کشورهای هدف صادر شود تا طرف‌های مقابل گمراه نشوند و محصولات باغی و زراعی مازندران را به سهولت و اطیمنان خریداری کنند.

واعظی گفت: ارتباط روسیه با ترکیه و اروپا بسیار بهم خورده و رابطه روسیه با ایران بسیار خوب شده و روسها اصرار به حضور ایرانی ‌ها در بازار آنان دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر دو روزه خود به غرب مازندران، قرار است صبح فردا در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر حضور یابد.