۰ نفر

توجه به امور فرهنگی در رأس امور بانک است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 149548
توجه به امور فرهنگی در رأس امور بانک است

خسرو فرحی مدیرعامل و رئیس شورای فرهنگی پست بانک‌ایران در اولین جلسه شورای فرهنگی سال جاری گفت: توجه به مسائل فرهنگی در رأس امور این بانک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی اظهار داشت: امور فرهنگی و برنامه‌های آن باید درسطح کشور اجرائی شود که در این راستا دستگاه‌های دولتی نقش بسیار مؤثری در اشاعه ارزش‌های فرهنگی و دینی دارند و پیاده‌سازی فعالیت ها و هنجارهای ارزشی وظیفه همگانی است.

فرحی برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد، سیاست‌گذاری و نظارت را جزء اصول حاکم و ضروری در بانک عنوان کرد و گفت: تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر و عملیاتی نمودن مصداق‌های آن از قبیل؛ حُسن خلق، سلامت فردی و تعلق سازمانی در کنار اصول حاکم و ضروری موجب ارتقاء بهره‌وری، مسئولیت‌‌پذیری و گسترش فرهنگ مخاطب محوری و جلب رضایت حداکثری مشتریان بانک را به همراه دارد.

وی در ادامه بیان داشت: کمیت و کیفیت مسائل فرهنگی در بانک می‌بایست همزمان و متناسب با سیاست‌ها و ضوابط بانک طراحی تا اثرات مثبت آن در کل مجموعه نهادینه شود.

مدیرعامل پست بانک ایران درپایان ضمن اشاره به عاملیت این بانک در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازتاب مثبت و ارزنده این مهم درسطح مجموعه وزارتخانه بر ایجاد هم‌افزائی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای تأکید نمود.

حجت‌الاسلام قلیان دبیر شورای فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه ضمن قدردانی از عملکرد مثبت و شایسته پست بانک ایران در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی ابلاغی سال 1394 و صیانت از حقوق شهروندی گفت: برنامه‌های حاکمیتی شورای فرهنگی براساس تقویم ملی و مذهبی به سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه ابلاغ شده که نقش مدیران در اشاعه و اجرای این امور بسیار مهم است.

وی افزود: اشاعه امور فرهنگی درسطح جامعه، وظیفه همگانی است و با توجه به این امر که پست بانک ایران به‌عنوان بانک عامل این وزارتخانه است می‌تواند با هم‌افزائی بیشتر در اجرای این وظیفه همگانی مشارکت نماید که مهمترین آن درج شعارهای ملی و مذهبی بر روی دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک در سطح شهرها و روستاهای کشور است.

قلیان بر ارسال بسته‌های شورای فرهنگی به استان‌ها، جدیت در انجام فریضه الهی نماز و سایر فرایض دینی و الهی، امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب تأکید نمود.

گفتنی‌است: در این جلسه سیدرحمان حسین‌پور دبیر شورای فرهنگی و امر به‌ معروف پست بانک ایران و برخی از اعضای این شورا به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.