۰ نفر

تمام یک بانک در جیب شما؛

«باجت» بانک تجارت، اپلیکیشنی کارآمد در خدمت مشتریان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبر: 715974
«باجت» بانک تجارت، اپلیکیشنی کارآمد در خدمت مشتریان

صنعت بانکداری در سال‌های اخیر به برکت رویش فینتک‌های مالی و بانکداری، تحولات روزافزونی را شاهد بوده به نوعی که کاربران هر روز انتظار ارائه خدماتی جدید در این صنعت تحول‌آفرین را دارند. بانک تجارت نیز در این سال‌ها با ایجاد تحول در ساختار فناوری خود و بهره‌مندی از توان شرکت‌های ابزاری در این حوزه اقدامات موفقیت‌آمیزی را داشته و آخرین نمونه‌ی آن اپلیکیشن «باجت» است. گزارش زیر به معرفی این اپلیکیشن کاربردی پرداخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروزه ارائه خدمات بانکی غیرحضوری از انتظارات بدیهی مشتریان به شمار می‌رود و بانکی در عرصه رقابت و بازار کسب‌وکار موفق است که بتواند در این عرصه پیش‌رو و آینده‌نگر باشد.

اپلیکیشن باجت بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ نخستین گام‌های این بانک در عرصه ارائه خدمات کاملا غیرحضوری را برداشت و با تاکید بر سادگی و سهولت ارائه خدمات به مشتریان و بهبود تجربه مشتری، خدماتی همچون امکان افتتاح حساب و دریافت کارت به صورت کاملا غیر حضوری، امکان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از درخواست تا معرفی ضامنین و دریافت تسهیلات(در حال حاضر فقط در تهران و در آینده نزدیک در سراسر کشور)، اعطای اعتبار کوتاه مدت ماهانه BNPL را پیاده سازی کرد.

دریافت وام ازدواج بدون حتی یکبار حضور در شعبه بانک!

در فاز اول تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از بانک تجارت در استان تهران با مراجعه به سایت بانک مرکزی و انتخاب گزینه «روش غیر‌حضوری دریافت تسهیلات ازدواج»، به اپلیکیشن باجت هدایت می‌‌شوند و سپس تمامی فرآیند تشکیل پرونده، افتتاح حساب، امضای دیجیتال، امضای فرم‌های قرارداد، پرداخت کارمزد‌های مربوطه و نهایتاً واریز مبلغ تسهیلات به صورت کاملا مکانیزه و غیرحضوری در این اپلیکیشن انجام می‌شود. در فاز بعدی این خدمت برای تمامی متقاضیان در سراسر کشور در دسترس خواهد بود.

قابلیت ویژه اپلیکیشن باجت این است که علاوه بر شخص تسهیلات گیرنده و متعهد اصلی، ضامن هم به‌صورت غیرحضوری و از طریق همین سامانه، فرآیند امضای فرم‌ها و قرارداد را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهد.

هر ساله بیش از یکصد هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک تجارت پرداخت می‌شود متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می بایست فرآیند کامل تسهیلات را در شعبه طی نمایند و بعضا این فرآیند با پیچیدگی هایی همراه می گردد که رفع آن زمان بر و دشوار می شود.

اکنون مشتریان می‌توانند از طریق سایت‌های کافه بازار و mybajet.ir نسخه اندرویدی این اپلیکیشن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنند. در این سایت‌ها ویدیوی آموزشی نحوه استفاده از محصول اعتبار خرید کوتاه مدت ماهانه BNPL نیز از طریق کانال باجت وجود دارد که می‌تواند در آشنایی بیشتر همکاران و مشتریان بسیار موثر باشد. نسخه منطبق با سایر سیستم عامل های گوشی همراه نیز به زودی عرضه خواهد شد.

اعتبار BNPL خود را از باجت بانک تجارت دریافت کنید

محصول دوم باجت اعتبار خرید کوتاه مدت ماهانه BNPL است؛ محصولی که عملاً یک اعتبار کوتاه مدت را به مشتریان ارائه می‌کند. بانک تجارت با اعتبار خرید کوتاه مدت ماهانه (BNPL) یک ابزار تامین مالی کوتاه مدت و یک راهکار سریع، بموقع و ارزان قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. محصول اعتبار خرید کوتاه مدت ماهانه BNPL برای تمامی مشتریان حقیقی متناسب با تعاملی که با بانک دارند، بدون ضامن و بر اساس رتبه اعتباری و متناسب با میانگین حسابی که نزد بانک ایجاد می‌کنند قابل ارائه است. همچنین برای سایر شهروندان فاقد حساب تجارت، امکان افتتاح حساب به صورت کاملا غیرحضوری و دریافت کارت در محل ایجاد شده است که پس از آن می توانند از خدمات اعتبار خرید کوتاه مدت ماهانه (BNPL) بهره مند شوند.

چنانچه مشتری در انتهای ماه اعتباری مصرفی خود را تسویه نماید هیچ سودی از او دریافت نمی شود و این اعتبار برای ماه آینده مجددا در اختیار ایشان قرار می گیرد.

این اعتبار برای مشتریانی که بر مبنای رتبه اعتبار سنجی ایرانیان دارای رتبه های A و B هستند معادل یک برابر میانگین یک ماهه حساب آن‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان و برای مشتریانی که از رتبه اعتباری CوD برخوردارند معادل یک برابر میانگین دو ماهه حساب آنها تا سقف پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بانک تجارت در همین راستا با همکاری پلتفرم‌های فروش در زمینه‌های متنوعی همچون تامین سبد مصرفی خانوار، فروش انواع بیمه نامه‌ها، لوازم خانگی، کالاهای دیجیتال، کالاهای زودمصرف و پرمصرف از طریق باجت ارائه خدمت می‌کند.

مرکز ارتباط مشتریان به شماره ۱۵۵۴ داخلی ۵ یا ۰۲۱۹۱۰۰۹۵۵۴ به صورت ۷ روز هفته از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده ارائه اطلاعات تکمیلی به مشتریان است.