۰ نفر

رییس‌کل بیمه مرکزی مطرح کرد؛

نرخ دیه سال آینده چقدر می شود؟ / سقف پرداخت خسارت بدون کروکی

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 702047
نرخ دیه سال آینده چقدر می شود؟ / سقف پرداخت خسارت بدون کروکی

رییس‌کل بیمه مرکزی از پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه سال آینده به قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مجید بهزادپور درباره میزان افزایش نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث در سال آینده، اظهار داشت: نامه‌ای خدمت مسئولان قوه قضائیه در همین ارتباط ارسال کردیم و جلسه‌ای هم با حضور برخی مدیران بیمه‌ای و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با وزیر دادگستری داشتیم.

وی با بیان اینکه "پیشنهاداتی بعد از آن جلسه به قوه قضاییه ارائه کردیم"، افزود: طبعاً تعیین نرخ دیه در عهده قوه قضائیه است و بعد از آنکه تعیین شد ما هم نرخ حق بیمه شخص ثالث را اعلام خواهیم کرد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سؤال که "در پیشنهاد ارسالی از سوی این شرکت به قوه قضائیه، چه‌میزان افزایش برای نرخ دیه در نظر گرفته شد؟" تصریح کرد: مثل همیشه ابتدا خواهش کردیم که اصلاً افزایش پیدا نکند و اگر افزایش پیدا کرد، حداکثر ۱۰ درصد باشد.

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی تغییر می‌کند؟

وی درباره تغییر رقم پرداخت خسارات حوادث رانندگی به‌صورت آن‌لاین و بدون کروکی در سال آینده گفت: عدد ۲۰ میلیون که در سال جاری برای پرداخت آن‌لاین خسارات رانندگی بدون نیاز به کروکی در نظر گرفته شده،‌ تکلیف قانونی است؛ در قانون شخص ثالث تأکید شده ۲.۵ درصد نرخ دیه در ماه‌های حرام، حد مشخصی است که بالاتر از آن حتماً نیازمند کروکی است و کمتر از آن باتوافق طرفین بدون کروکی می‌توانند نسبت به دریافت خسارات اقدام کنند.

بهزادپور تأکید کرد: ۲۰ میلیون برای امسال است و برای سال آینده با توجه به نرخ دیه عدد فرق خواهد کرد. الآن برای تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان با توافق طرفین بدون کروکی می‌توانند نسبت به دریافت خسارات از شرکت‌های بیمه اقدام کنند.