۰ نفر

وزیر بهداشت:

۶ میلیون نفر ‌رایگان بیمه شدند

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 700163
 ۶ میلیون نفر ‌رایگان بیمه شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال ۶میلیون نفر زیرپوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان; دستاوردهای حوزه سلامت را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و  اظهار داشت: در قبل از انقلاب وابستگی 100درصدی به بیگانگان داشتیم اما اکنون به یک کشور مستقل تبدیل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب در حوزه سلامت بسیار عقب‌افتاده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مجبور به سفر به کشورهای دیگر بودیم، گفت: در آن دوران تنها 8دانشگاه علوم پزشکی در کشور داشتیم و تعداد پزشکان کاملا محدود بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دانشگاه علوم‌پزشکی در کردستان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در سال 65چندین رشته دانشگاهی و سال 71دانشگاه علوم پزشکی در این استان احداث و راه‌اندازی شد.

وی با ذکر اینکه جمهوری اسلامی در تمامی شاخص‌های سلامت با فاصله زیاد از کشورهای دیگر برتر است؛ 13درصد از مرگ و میرها را مربوط به مصرف سیگار دانست و افزود: از مجلس درخواست کرده و انتظار داشته که برای سیگار مالیات تعیین کنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه قدرت پزشکی ایران در دوران کرونایی به همه دنیا ثابت شد، بیان کرد: اکنون نیروهای توانمندی تربیت و پرورش یافته که نه تنها بیماران داخل کشور بلکه کشورهای دیگر ببای درمان به ایران می‌آیند.

وی از افتتاح دانشگاه علوم پزشکی ایران به ارزش یک میلیارد دلار برای نخستین بار در عراق در ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این قدرت نرم جمهوری اسلامی بوده که دانشمندانی در این نظام تربیت شده که در همه کشورها خود را نشان دهند.

وزیر بهداشت "عدالت و تعالی نظام سلامت" را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم و وزارتخانه عنوان کرد و بیان داشت: تمام نقاط کشور حتی محروم‌ترین روستاها استعداد شکوفایی داشته و اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم، پیشرفت نخواهیم کرد؛ چرا باید یک بیمار سنندجی برای درمان خود به شهر دیگری برود، باید همه امکانات در شهرها مهیا سود.

وی افتتاح 72 پروژه استانی و 27پروژه امروز حوزه بهداشت و درمان سنندج را به منزله عدالت دانست و ادامه داد: پرورش نیروهای توانمند و ارائه روش‌های پژوهش رسیدن به مولفه‌های علم و دانش را آسان کرده و دولت از این رویکرد یقینا حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت توجه به تعالی در حوزه کاری خود، خاطرنشان کرد: نباید به طبابت و کارهایی که انجام می‌دهیم، قانع باشیم.

وی با اشاره به درمان نازایی در یزد برای نخستین بار در کشور عنوان کرد: این توانمندی‌ها بیانگر ما می‌توانیم است، باید جوان کُرد کردستانی نخبه کشوری شود.

عین‌اللهی از حمایت وزارت بهداشت ازاحداث دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و بیان کرد: هزینه‌کرد 233میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کردستان بیانگر توجه به این استان است.

وی با  اشاره اینکه امسال 6میلیون نفر در کشور رایگان بیمه شده است خطاب به رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان تاکید کرد: باید در کردستان کسی نباشد که بیمه نشده باشد، باید بیماران به‌جز دغدغه بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

وزیر بهداشت از اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 25هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم سال آینده مجلس اعتبارات لازم برای تحقق این هدف در همه استان‌ها در اختیار ما بگذارد.