۰ نفر

طرح بخشودگی جرایم بیمه تا کی ادامه دارد؟

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 689533
طرح بخشودگی جرایم بیمه تا کی ادامه دارد؟

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فردا ۳۰ آذرماه به پایان می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری که از دو هفته قبل آغاز شده بود فردا ۳۰ آذرماه به پایان می رسد.

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی، با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به تمامی شرکت های بیمه ابلاغ شد.

طبق این طرح افرادی که تا پایان آذرماه برای دریافت بیمه نامه مراجعه کنند بدون نیاز به پرداخت جریمه می‌توانند بیمه نامه خود را دریافت کنند.

وزیر اقتصاد همزمان با اعلام این خبر گفته بود: براساس ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث، اساساً این قانون یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه است که اگر صاحبان وسایل نقلیه وسیله خود را مدتی بیمه نکنند، مشمول جریمه می‌شوند و بخشودگی این جریمه‌ها سبب ترغیب صاحبان وسایل نقلیه می‌شود که به بهانه جریمه‌ها بیمه وسایل خود را به تأخیر نیندازند.

 او درباره طرح بخشودگی جرایم بیمه تأکید کرد: برای اینکه مردم بتوانند تا پایان آذرماه از بیمه شخص ثالث استفاده کنند با مراجعه به مراکز بیمه کسی از این بابت که در گذشته بیمه شخص ثالث نداشته‌اند، بازخواست نمی‌کند و تاکید می‌کنم که همه جرایم در گذشته تا پایان این ماه بخشیده شده و اگر مردم تا سی آذر به این مراکز مراجعه کنند، بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای می‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.