۰ نفر

چه کسانی رایگان بیمه شدند؟

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹
کد خبر: 688235
چه کسانی رایگان بیمه شدند؟

مدیرکل دفتر بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: براساس برنامه‌ ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، اکنون ۱۰ میلیون نفر از سه دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حنان حاجی محمودی روز سه‌شنبه در گفت وگویی اظهار داشت: به همین منظور این افراد دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری وضعیت بیمه خود را ندارند و سازمان بیمه سلامت به صورت سیستماتیک بیمه این افراد در سه دهک اول را تمدید می‌کند.

وی ادامه داد: اما دیگر دهک‌های جامعه باید با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶* وضعیت پوشش بیمه‌ای خود را پیگیری کنند تا مشخص شود که تحت پوشش چه سازمان یا صندوق بیمه‌ای هستند.

حاجی‌محمودی گفت: همچنین دیگر دهک‌ها که اکنون از خدمات بیمه‌ای سازمان‌ها یا صندوق‌های بیمه‌ای بهره‌مند هستند با استفاده از این کد دستوری از وضعیت برقراری اعتبار بیمه‌ای خود نیز آگاه خواهند شد که بیمه آنها برقرار است یا نه.

وی درباره میزان مبلغ حق بیمه پرداختی از سوی دیگر دهک‌های جامعه تصریح کرد: دهک چهار موظف به پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه و دهک ۵ و ۶ نیز موظف به پرداخت ۲۵ درصد حق بیمه خود هستند.

مدیرکل دفتر بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: اکنون در حال رایزنی برای جذب بیشتر منابع اعتباری از دولت هستیم تا بتوانیم هفت دهک اول را به صورت رایگان بیمه کنیم.

حاجی‌محمودی افزود: برای این موضوع باید مصوبه تعرفه‌ها در سال آینده اصلاح شود که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ این اتفاق رخ دهد.