۰ نفر

جدیت بیمه مرکزی در تفویض اختیار به شرکت های بیمه ای

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبر: 681910
جدیت بیمه مرکزی در تفویض اختیار به شرکت های بیمه ای

آیین نامه شماره ۹۰ شورای عالی بیمه با هدف کاهش تصدی گری و چابک سازی نهاد ناظر همچنین تسهیل تدریجی روند جوانگرایی در صنعت بیمه و در چارچوب قوانین بالادستی مورد بازنگری قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، قائم مقام و عضو هیات عامل بیمه مرکزی با  اعلام این مطلب و تاکید بر این نکته که اصلاح آیین نامه ۹۰ موجب توسعه صنعت بیمه و تقویت کمی و کیفی منابع انسانی می شود ، خاطرنشان کرد: نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای کاهش اختیارات اجرایی خود و تمرکز بیشتر بر تقویت ابعاد نظارتی و ماموریتهای اصلی، مسئولیت احراز صلاحیت مسئولان کلیدی و عملیاتی غیر از مدیران ارشد را به موسسات بیمه ای واگذار کرده است .

مجید مشعلچی با تشریح اهمیت ایجاد تحول در این صنعت گفت: با اجرای این آیین نامه ورعایت موارد آن در  انتصاب مسئولان کلیدیِ موسسات صنعت،  یک گام بلند به سمت چابک سازی در اداره صنعت بیمه برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد:  این آیین نامه از تاریخ تصویب و ابلاغ شورای عالی بیمه اجرایی و عطف به ماسبق نخواهد شد .

شایان ذکر است این موارد در قالب  پیشنهادات بیمه مرکزی و کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه به  سیصد و نود و دومین نشست شورا ارایه شده است و هنوز به تصویب نهایی اعضا نرسیده است.