۰ نفر

تایید گمانه زنی ها در اظهارات صالح آبادی؛

منابع ارزی بلوکه شده ایران در آستانه آزاد شدن است؟

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 678602
منابع ارزی بلوکه شده ایران در آستانه آزاد شدن است؟

رییس‌کل بانک مرکزی عمان روز گذشته وارد تهران شد و امروز در بانک مرکزی کشورمان، مذاکرات درباره مسائل بانکی را با مقامات ایرانی آغاز کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سابقه همکاری های بانکی ایران و عمان گفت: آخرین نمونه این همکاری‌ها سال گذشته بود که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از وجوه جمهوری اسلامی ایران که بیش از ۵۰ سال پیش در کشور انگلیس غیرقابل وصول مانده بود، با همکاری بانک مرکزی عمان وصول شد و اینگونه همکاری ها ادامه خواهد داشت.در عین حال همزمان با این دیدار در ساختمان بانک مرکزی، گمانه‌زنی ها برای نهایی شدن آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی کشورمان تقویت شده است. پیش از این در خبرها آمده بود که احتمالاً ۷ میلیارد دلار ایران به حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عمان واریز خواهد شد.

علی صالح آبادی در خصوص دیدار امروز خود با رییس کل بانک مرکزی عمان افزود: در این دیدار موضوعات مختلفی مورد تبادل‌ نظر قرار گرفت و خوشبختانه کلیه محورها مورد اشتراک طرفین بود و توافقات بسیاری انجام دادیم و انشالله کمافی‌سابق که همکاری‌های خوبی با بانک مرکزی عمان، بانک‌های عمانی و کشور عمان داشتیم، در آینده نیز این مسیر خوب و موفق را ادامه خواهیم داد.

همچنین رئیس‌ کل بانک مرکزی عمان در خصوص توسعه مناسبات بانکی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران گفت: این دیدار در تکمیل مناسبات و همکاری‌‌های بانکی و پولی که در گذشته میان جمهوری اسلامی ایران و عمان وجود داشته انجام گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین این سفر و دیدار در راستای ارایه کمک و پشتیبانی به کشورهایی که نزد عمان کشورهای برادر و دوست در نظر گرفته می‌شوند صورت گرفته است و ما با این دیدار به دنبال توسعه همکاری‌های بانکی و پولی هستیم.

توسعه روابط بانکی و بین‌المللی ایران و عمان، محور گفتگوهای صالح آبادی و طاهر بن سالم العمری روسای بانک‌های مرکزی ایران و عمان اعلام شده است. در سال‌های اخیر، عمان نقش میانجی در مذاکرات لغو تحریم‌ها و آزادسازی ارزهای مسدودی ایران را بر عهده داشته است.

صالح آبادی در این دیدار با تاکید بر اینکه توسعه همکاریهای بانکی طرفین در دستور کار ایران و عمان قرار دارد گفت: ظرفیت‌های همکاری های بانکی و بین المللی میان دو کشور بسیار زیاد است و توسعه خواهد یافت.

طاهر بن سالم العمری رئیس بانک مرکزی عمان نیز مناسبات طرفین در عرصه های مختلف را بسیار خوب توصیف کرد و بر علاقه مندی کشورش بر توسعه مناسبات بانکی و بین المللی با جمهوری اسلامی ایران  در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

 رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدار امروز خود با رئیس بانک مرکزی عمان را در ادامه همکاری سال گذشته با این کشور که ۵۰۰ میلیون دلار از وجوه ایران از انگلیس وصول شد، دانست.