۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد:

بانک ملت در مسیر حرکت به سمت بانکداری اسلامی

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 666382
بانک ملت در مسیر حرکت به سمت بانکداری اسلامی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اقدام بانک ملت در پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران، گفت: چنین اقداماتی حرکت در مسیر بانکداری اسلامی بوده و قطعا نباید نادیده گرفته شود.

رحیم زارع در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی در کشور، گفت: بهبود شرایط اقتصادی و جلب اعتماد مجدد مردم به شبکه پولی و مالی کشور نیازمند اصلاح سازوکارهای شبکه بانکی است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت سود و همچنین پرداخت مبالغ غیرمتعارف به سپرده‌گذاران، تصریح کرد: عملکرد برخی بانک‌ها در قبال مردم در ارایه وام یا هر اقدام بانکی مصداق بانکداری ربوی است.

زارع با بیان اینکه اصلاح و جراحی نظام بانکی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور با طرح بانکداری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: باید بانک‌هایی که در مسیر بانکداری اسلامی حرکت می‌کنند معرفی و مورد تحسین قرار گرفته و بانک‌های متخلف نیز مورد برخورد صریح قانون قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اقدام بانک ملت در پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران، گفت: چنین اقداماتی حرکت در مسیر بانکداری اسلامی بوده و قطعا نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: اقدام مذکور از سوی بانک ملت مورد تایید و حمایت بوده و لازم است بستر اجرای آن در سایر بانک ها نیز از سوی بانک مرکزی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با هر عمل خلاف قانونی مخالف بوده از این رو در راستای بهبود شرایط اقتصادی در مسیر بررسی طرح بانکداری اسلامی قرار گرفته تا بتوان شرایط را بهبود بخشید.