۰ نفر

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس :

تقدیر از عملکرد بانک ملت/ ضرورت حرکت همه بانک ها به سمت بانکداری اسلامی

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 665701
تقدیر از عملکرد بانک ملت/ ضرورت حرکت همه بانک ها به سمت بانکداری اسلامی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تقدیر از عملکرد بانک ملت در پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران، گفت: همه بانک‌ها باید در مسیر بانکداری اسلامی حرکت کنند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به هفته بانکداری اسلامی، گفت : هر چه بانکداری اسلامی را در نظام بانکداری خود حاکم کنیم به همان مقدار سلامت اقتصادی ایران تضمین شده و مردم بیشتر می‌توانند از خدمات مفید بانک بهره‌مند شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی  طرح بانکداری اسلامی در مجلس، افزود: در طرح بانکداری اسلامی  تغییرات در حیطه وظایف بانک مرکزی رخ داده ‌‌طبق قانون بانک مرکزی  در راس قرار داده شد تا بتواند بر همه بانک ها و موسسات اعتباری دولتی و خصوصی نظارت کند یعنی کل گردش مالی دولت را ما می‌توانیم با این روش تحت نظارت بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بانک ملت در راستای بانکداری اسلامی مابه تفاوت سود قطعی را به سپرده‌گزاران خود می‌دهد، گفت: هر بانکی که در چارچوب منافع مردم بیشتر عمل کند و منافع خود را کمتر در نظر بگیرند قطعا کار درستی می‌کند و جای تقدیر دارد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت حرکت سایر بانک‌ها نیز در مسیر بانکداری اسلامی تصریح کرد: سایر بانک‌ها نیز باید از بنگاه داری و شرکت داری دوری کرده و تلاش کنند که به سمت تولید بروند که در این صورت قطعا نظام بانکداری ما اسلامی شده و رشد اقتصادی ما افزایش می‌یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید منافع بانک‌ها را به منافع بخش تولید گره بزنیم یعنی به این صورت که اگر شرکتی ورشکست شد منافع بانک نیز آسیب ببیند که در این صورت بانک سعی می‌کند تا از آن مراقبت و حمایت کند.