۰ نفر

وام برای این افراد؛

وام ۲۰۰ میلیونی می‌خواهید؟ بخوانید

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 664446
وام ۲۰۰ میلیونی می‌خواهید؟ بخوانید

خانواده‌های فاقد مسکن که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند می‌توانند به شش بانک عامل برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن مراجعه کنند.

اقتصادآنلاین- نازنین خزعلی؛ تمامی خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم متولد سال ۱۳۹۹ به بعد هستند و صاحب خانه نیستند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله و کارمزد حداکثر ۴ درصد ‌هستند.

 چگونه تقاضای وام ۲۰۰میلیونی مسکن کنیم؟

تقاضای دریافت وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود و احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، شناسنامه فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک انجام می‌شود.

صحابی ، معاون اعتبارات بانک مرکزی در رابطه با بررسی صحت نداشتن مسکن توسط افراد متقاضی پیشتر گفت: وقتی متقاضی به شعبه مراجعه می‌کند، بانک نمی‌تواند تشخیص دهد که متقاضی فاقد خانه هست یا خیر که در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که این امکان را به صورت یک لینک در اختیار شعب قرار دهند. 

وی در ادامه بیان کرد که منتظر این لینک نماندیم و از بانک‌ها خواستیم که برای این که قانون لازم الاجراست، وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند و اگر متقاضی تسهیلات مسکن یا جعاله فعالی نداشت، این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

به این بانک‌ها بروید و وام بگیرید

افراد متقاضی دارای شرایط میتوانند برای دریافت وام مذکور به یکی از ۶ بانک مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنند.

در این رابطه بانک‌ها مکلفند علاوه بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به‌عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.