۰ نفر

رشد ۶۲.۵ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران/ امضا تفاهم نامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبر: 664370
رشد ۶۲.۵ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران/ امضا تفاهم نامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور

به مناسبت آغاز هفته دولت و به منظور تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اعلام برنامه‌های آتی، نشست خبری آقای دکتر شمسی‌نژاد مدیرعامل این بانک با اصحاب رسانه و همچنین مراسم امضا تفاهم‌نامه با «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور» برگزار و در پایان این رویداد از پوستر جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه نیز رونمایی شد.

اقتصاد آنلاین – فرزانه شهریاری ؛ در ابتدای این رویداد بیت الله برقراری؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد: برای گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه نیاز است هم‌افزایی کنیم؛ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جامعه هدف بسیار بزرگی دارد و شهرهایی با کمتر از بیست هزار نفر جمعیت نیز جامعه هدف هستند و کار ما در این صندوق بیمه کردن این افراد است. در واقع هدف بیمه کردن اعضای صندوق و بهره مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.

برقراری افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، یک جامعه هدف ۳۰ میلیونی دارد که ۱۰ میلیون نفر آن جامعه هدف خالص است و از این تعداد حدود دو و نیم میلیون نفر آن‌ها عضو صندوق هستند و تلاش داریم یک میلیون بیمه شده جدید جذب کنیم.

او افزود: ویژگی‌های جامعه هدف ما منحصر به فرد و آرمانی است و جامعه ارزشمندی است زیرا امنیت غذایی ما را تامین می‌کنند و باید دستان پینه بسته آن‌ها را به گرمی فشرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ادامه گفت: ما با نگاه تحولی دولت سیزدهم، با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت‌وگو کردیم که نتیجه آن، انعقاد تفاهم نامه بود که از چند جهت دارای اهمیت است؛ اولین اهمیت، هم افزایی برای ترویج قرض الحسنه است که ما ۱۸۰۰ کارگزار در کل کشور برای ارتباط با مردم داریم و باید آن‌ها را تقویت کنیم. همچنین منابعی در اختیار داریم که می‌توان بخش قابل توجهی از آن را به صندوق آورد. ما باید این تفاهم نامه را پس از انعقاد عملیاتی کنیم.

سعید شمسی نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه این جلسه عنوان کرد: جامعه هدف این تفاهم نامه، ۳۰ میلیون ایرانی و شهر‌های زیر جمعیت ۲۰هزار نفر است. روزانه بیش از ۹۰۰۰ نفر وارد بانک قرض الحسنه می‌شوند و با این تفاهم نامه و استقبال از صندوق می‌توانیم وام‌های قرض الحسنه را در دورترین نقاط کشور جاری کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در ادامه این نشست مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد: رشد منابع این بانک طی دوره هشت ماه مدیریت جدید از ۷۲ هزار میلیارد تومان به ۱۱۷ هزارمیلیارد تومان معادل ۶۲.۵% رسیده است و هدف ما در سال ۱۴۰۱ این است که این منابع را به ۲۰۰هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی در خصوص به سهم بانک از کل تسهیلات پرداختی عنوان کرد: تسهیلات حقیقی بدون ضامن ۱۵درصد، تسهیلات حقیقی بدون ضامن از طریق تفاهم نامه‌ها ۲۵درصد و کل تسهیلات بدون ضامن پرداخت ۴۰درصد است.

شمسی‌نژاد درباره اقدامات در حوزه اشتغال، محرومیت‌زدایی و ازدواج جوانان افزود: ۷۳۰ هزار فقره "تسهیلات اشتغال‌زایی" به ارزش حدودا ۸۹ هزار میلیارد ریال طی یک سال داده شده و ۳۷۲ هزار فقره "تسهیلات ازدواج جوانان" به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال طی یک سال داده شده است.

او در اعلام گزارش وضعیت منابع و مصارف اشاره کرد: منابع در تاریخ آذرماه سال ۱۴۰۰ ۷۲هزار میلیارد تومان بوده و در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به ۱۱۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع درصد رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی یک سال اخیر ۶۲.۵درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درخصوص اقدامات انجام شده در هشت ماه اخیر توسط این بانک مطرح کرد: سقف تسهیلات از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. بالغ بر ۴۰درصد وام‌های پرداختی بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی است و ۱۰۰ فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه INOTEX اعطا شده است. ضمن اینکه به شرکت‌های حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است.

او افزود: مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان اولین مجمع در بین بانک‌ها در خرداد ماه برگزار شد و ما افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل سود سال داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در هشت ماه گذشته در کلیه استان‌ها شعب مجازی ایجاد کرده‌اند و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام به خرید اوراق دولتی کرده‌اند.

شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص اقدامات در حال انجام این بانک گفت: برای منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی هدف‌گذاری کرده‌ایم و در سال جاری در جمع ۶ بانک برتر کشور قرار گرفته‌ایم و قصد داریم طی دو ماه آتی از فرابانک (پلتفرم یکپارچه بان بر مبنای بانکداری غیر حضوری) رونمایی کنیم. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قصد دارد کارمزد ثابت را از ۴ به صفر درصد کاهش و شعب ناکارآمد خود را حذف کند و هزینه‌های تمام شده بانک را کاهش دهد. این بانک در نظر دارد به سمت ۲۰ میلیون مشتری فعال حرکت کند.

وی در پایان مطرح کرد: تسهیلات تکلیفی ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ ۲۵۰ درصد رشد داشته است و تسهیلات تکلیفی ابلاغی سال ۱۴۰۱ نسبت به تسهیلات تکلیفی پرداختی در سال ۱۴۰۰ رشدی معادل ۶۵۰ درصد داشته است. همچنین تعداد تسهیلات سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۱۲ درصدی داشته است و به رقم ۲میلیون و ۶۰۰  فقره وام با میانگین ۲۴ میلیون تومان رسیده است؛ لازم به ذکر است در ۵ ماه ابتدای سال جاری یک میلیون و ۱۰۰هزار فقره وام پرداخت شده است و تخمین زده می‌شود که در سال ۱۴۰۱ سه میلیون و ۲۰۰هزار فقره وام پرداخت شود.

گفتنی است ؛ در پایان این رویداد از پوستر جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه رونمایی شد.

قرض الحسنه مهر