۰ نفر

در پی انعقاد یک قرارداد؛

جزییات بیمه عمر و حادثه ایثارگران منتشر شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 640695
جزییات بیمه عمر و حادثه ایثارگران منتشر شد

در راستای اجرای ماده ۴۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، قرارداد بیمه‌های اجتماعی عمر و حادثه و همچنین حوادث غیرمترقبه ایثارگران با شرکت برنده مناقصه یعنی بیمه تجارت نو منعقد شد. مطابق با قراردا مذکور بنا شده ایثارگرانی که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار بگیرند و در همین راستا در صورت فوت و یا نقص عضو تا سقف ۱۵ میلیون تومان به خود شخص و یا خانواده متوفی پرداخت شود.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ براساس این قرارداد، در صورت فوت و یا نقص عضو ایثارگرانی که شاغل و بازنشسته دستگاه‌های دولتی نبوده و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قار ردارند، تحت پوشش بیمه عمر و حادثه هستند و بیمه تجارت نو موظف است در صورت فوت و یا نقص عضو فرد تحت پوشش، حداکثر تا مبلغ ۱۵ میلیون تومان به شخصی که دچار نقص عضو شده و یا خانواده متوفی پرداخت کند. 

 همچنین مبلغ پرداختی خسارات به ایثارگران در سال جاری در رابطه با حوادث غیرمترقبه و آتش سوزی منازل مسکونی و اسباب و اثاثیه حداکثر ۷۰ میلیون تومان  تعیین نشده است. ایثارگران در صورت بروز احتمالی این حوادث می‌توانند با مراجعه و یا تماس با ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به دریافت خسارات خود اقدام نمایند.  

به گفته سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران این طرح در راستای حمایت و اطمینان خاطر خانواده‌های ایثارگران مورد بهره‌برداری قرار گرفته. همچنین میزان سقف خسارات پرداختی در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش مورد توجهی داشته است.