۰ نفر

مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی؛

برخی از بدهکاران بانکی در راستای رونق تولید، تسهیلات گرفته اند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴
کد خبر: 637296
برخی از بدهکاران بانکی در راستای رونق تولید، تسهیلات گرفته اند

صادقی گفت: شائبه‌ عدم بازپرداخت اقساط ابربدهکاران اشتباه است و برخی افراد در پرداخت اقساط با مشکل رو به رو شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محبوب صادقی گفت: ابربدهکاران اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که تسهیلات کلان را دریافت کرده اند، اما در پرداخت اقساط آن با مشکل رو به رو شده اند و شائبه‌ عدم بازپرداخت این افراد غلط و اشتباه است.

به گفته مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی، برخی افرادی که تسهیلات گرفته اند به موقع بازپرداخت اقساط را انجام می‌دهند. برخی بدهکاران اقساط معوق دارند ، تعدادی از آنها تولیدکنندگان بزرگ کشور هستند که در راستای رونق تولید و اشتغالزایی این تسهیلات را گرفته اند.

صادقی گفت: در لیست جدیدی که از ابربدهکاران بانکی اعلام شده است اسامی آن‌ها از هم جدا شده و فقط اسامی بدهکارانی که اقساط معوق دارند اعلام شده است.

انتشار لیست ابربدهکاران بانکی از فروردین امسال آغاز شده و امروز بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روز رسانی کرده است. بر این اساس اسامی بدهکاران بانک‌های سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات منتشر شد.

طبق اعلام بانک مرکزی اطلاعات مابقی بانک‌ها نیز پس از بررسی‌های کارشناسی، دریافت اطلاعات کامل‌تر از آن‌ها و صحت سنجی، در آینده نزدیک منتشر می‌شود.