۰ نفر

مدیرکل خزانه داری کل کشور؛

کدام دستگاه ها نزد بانک مرکزی افتتاح حساب نکرده اند؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 629759
کدام دستگاه ها نزد بانک مرکزی افتتاح حساب نکرده اند؟

امروز آخرین مهلت دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی برای افتتاح حساب‌های خود نزد بانک مرکزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن برزوزاده مدیرکل خزانه داری کل کشور، در ارتباط تصویری با خبر نیمروزی شبکه یک به سوالات زیر پاسخ داد.

وضعیت دستگاه‌ها چگونه است؟

برزوزاده: از ۳۵۰۰ دستگاه اجرایی، ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی و ۵۸ شرکت دولتی حساب‌های خود را به بانک مرکزی منتقل نکرده‌اند. از دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم هم، ۴۴۳ دانشگاه هنوز حساب‌های فرعی خود را منتقل نکرده‌اند. ما تکلیف داریم که اسامی آن‌ها را معرفی کنیم تا انتقال حساب‌ها به طور کامل انجام شود.

ضمانت اجرایی این قانون چیست؟

برزوزاده: تمام دستگاه‌های اجرایی که بخواهند از خدمات خزانه داری شامل دریافت و توزیع منابع استفاده کنند، قاعدتا باید از طریق خزانه اقدام کنند. اگر انتقال حساب‌های خود را انجام ندهند، به تبع از نقدینگی برای تامین منابع خود، محروم می‌شوند.  

طبق اطلاعات رسیده، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز برای انتقال حساب‌های خود اقدامی نکرده اند، آیا صحیح است؟

برزوزاده: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حساب‌های اصلی خود را در بانک مرکزی متمرکز کرده، اما حساب‌های فرعی منتقل نشده اند. این شرکت اعلام کرد که به علت شرایط زیرساخت سیستم‌های حسابداری شان به زمان بیشتری نیاز دارند.  دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز حساب‌های فرعی خود را منتقل نکرده اند. همچنین، برای ۵۸ شرکت هم حساب باز شده است، اما وجوه خود را به حساب خزانه واریز نمی‌کنند.