۰ نفر

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس؛

حساب صادرکنندگان چک برگشتی مسدود می شود

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 628380
حساب صادرکنندگان چک برگشتی مسدود می شود

یکی دیگر از تکالیف اجرایی نشده در نظام بانکی، طبق بند ب ماده ۵ مکرر قانون جدید چک، بانک­‌ها باید بعد از برگشت خوردن چک، وجوه همه حساب­‌ها و کارت­‌های بانکی صادرکننده را به میزان کسری مبلغ چک و به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی مسدود کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نصرالله پژمانفر، نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: مسئله بعدی این است که ممکن است صادرکننده چک، ۱۰ ‌حساب بانکی داشته باشد و برای مثال از بانک الف، چکی با مبلغ یک میلیون تومن صادر کند اما در حسابش پولی نداشته باشد. نکته­‌ای که اینجا وجود دارد این است که شخص صادرکننده ممکن است در سایر حساب­‌های خود این مبلغ را داشته باشد.

وی اضافه کرد: طبق قانون جدید چک باید به میزان مبلغ چک، پول از سایر حساب­‌های شخص مسدود شود تا شخص گیرنده بتواند طبق قانون و طی شدن مراحل مشخص، مبلغ چک را دریافت کند. در این رابطه بعضی از بانک­‌ها همکاری کردند و بعضی بانک­ها نیز در آینده به آنها اضافه می­‌شوند و فقط یک بانک تاکنون مقاومت کرده و همراهی نمی­‌کند. 

پژمانفر یادآور شد: البته با بانک مرکزی توافق کردیم تا به دلیل تضییع حقوقی که از مردم در ارتباط با این موضوع صورت گرفته است، کمیسیون اصل ۹۰ این مسئله را رسیدگی و آن مجموعه بانکی و مسئولانی که کوتاهی می­‌کنند را به دستگاه قضائی معرفی کند.