۰ نفر

رییس سازمان امور عشایر ایران؛

بیمه رایگان عشایر در سال جدید اجرا می شود؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 627974
بیمه رایگان عشایر در سال جدید اجرا می شود؟

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با اعتبارات اختصاص یافته در بودجه ۱۴۰۱ از محل هدفمندی یارانه ها، عشایر امسال به صورت رایگان بیمه می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا؛ «عباس پاپی زاده» در سیزدهمین نشست قرارگاه امنیت غذایی عشایر با اشاره به اعتبارات حوزه عشایر در بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسال اتفاقات متفاوتی نسبت به سال های گذشته در خصوص تجهیز مدارس عشایری و بیمه اجتماعی عشایر روی خواهد داد و عشایر به صورت رایگان بیمه می شوند.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مطالبات عشایر بیش از این است و باید در بودجه کشور به سهم واقعی خود برسند، افزود: علت عقب ماندگی زیرساخت ها در مناطق عشایری این است که حق عشایر در بودجه لحاظ نمی شود.

پاپی زاده ادامه داد: استان ها باید سهم عشایر از اعتبارات استانی را اختصاص دهند و مدیران ما نیز  با جدیت تمام این موضوع را از طریق استانداری ها، فرمانداری ها و شورای برنامه ریزی شهرستان ها پیگیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت شدید خشکسالی در کشور، مدیریت بحران در مناطق عشایری را مورد تاکید قرار داد و افزود: زندگی عشایر صد در صد وابسته به طبیعت است و در شرایط بحرانی و خشکسالی آسیب می بینند و ما باید پیگیری و هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه را برای برون رفت از شرایط بحران انجام دهیم.

داشتن برنامه در زنجیره تولید، گردشگری و صنایع دستی عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران خطاب به مدیران سازمان تاکید کرد باید در همه زمینه ها دارای برنامه و انسجام سازمانی باشیم و افزود: باید در گردشگری و صنایع دستی عشایر برنامه و راهبرد داشته باشیم و این دو موضوع را به هم وصل کنیم تا عشایر بتوانند صنایع دستی خود را به گردشگران عرضه کنند.

پاپی زاده گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه عشایر زنجیره تولید است که باید حلقه های این زنجیره در قبل، حین و بعد از تولید به هم وصل شود و کارهای خوبی که در این زمینه در برخی از استان ها انجام شده به تمام کشور تسری پیدا کند.

وی همچنین بر تعامل دفتر امور تعاونی ها با اتحادیه های عشایری تاکید کرد و افزود: باید امور مربوط به تشکل های عشایری با جدیت پیگیری شود و جلسات مجامع در مهلت قانونی برگزار و صورت های مالی نیز گزارش داده شود.