۰ نفر

اوکراین: ارتباط بانک های روسی با سوئیفت را قطع کنید

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 624910
اوکراین: ارتباط بانک های روسی با سوئیفت را قطع کنید

وزیر خارجه اوکراین از «گروه ۷» خواست، دسترسی همه بانک‌های روسیه به سوئیفت را قطع کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین و به نقل از فارس، «دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در اظهارنظری تازه، مسکو را به هدف قرار دادن عامدانه مردم اوکراین متهم کرد.

«دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در صفحه توییتر خود ضمن انتشار چهار عکس اعلام کرد که این تصاویر متعلق به شهر شمالی «بوچا» در استان کی‌یف پایتخت این کشور است.

در این تصاویر تخریب گسترده ناشی از درگیری‌ها و همچنین تعدادی جنازه افراد دیده می‌شود که در خیابان‌ها افتاده و رها شده‌اند.

وزیر خارجه اوکراین در پیام توییتری خود روسیه را به ارتکاب «جنایت» در شهر بوچا متهم کرد و نوشت: «جنایت بوچا عامدانه بود. هدف روس‌ها حذف هر چه بیشتر اوکراینی‌هاست. ما باید جلوی آنها را بگیریم و بیرون‌شان کنیم».

دیمترو کولبا افزود: «من هم اکنون خواهان (اعمال) تحریم‌های ویرانگر گروه ۷ هستم: تحریم نفت، گاز و زغال سنگ، بستن همه بنادر به روی کشتی‌ها و کالاهای روسی، قطع دسترسی همه بانک‌های روسی به سوئیفت».

درخواست وزیر خارجه اوکراین از کشورهای عضو گروه ۷ (شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و ژاپن) برای اعمال «تحریم‌های ویرانگر» علیه روسیه در حالی مطرح شده که به دنبال آغاز بحران اوکراین، واشنگتن و متحدانش تحریم‌های سختی علیه مسکو وضع کرده‌اند.