۰ نفر

ابهامات پیرامون مبلغ دیه نفس ادامه دارد؛

الحاقیه بیمه شخص ثالث؛ فریب متخلفان را نخورید!

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 623173
الحاقیه بیمه شخص ثالث؛ فریب متخلفان را نخورید!

با وجود اینکه ۵ روز از آغاز سال ۱۴۰۱ می گذرد اما مبلغ دیه نفس برای سال جدید هنوز اعلام نشده و همین موضوع باعث بروز ابهاماتی در حوزه بیمه، خصوصا بیمه های شخص ثالث شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه از اعلام قریب الوقوع مبلغ دیه نفس سال ۱۴۰۱ خبر داد اما تا به امروز اطلاعیه ای با محتوای اعلامی منتشر نشده و همین امر موجبات سرگردانی بسیاری از شهروندان و متقاضیان بیمه شخص ثالث در سال جدید را فراهم آورده است.

اما در این بین برخی از شرکت‌های بیمه‌گر با سوءاستفاده از شرایط به‌وجود آمده بحث الزامی بودن الحاقیه را پیش کشیده و مدعی شده‌اند بخشنامه ای به آنها ابلاغ شده که طبق آن، در صورتی که اگر مبلغ دیه نفس تفاوت زیادی با سال گذشته داشته باشد بیمه‌نامه های صادر شده باید "الحاقیه" داشته باشند تا جبران حق بیمه‌ای باشد که مربوط به دیه سال جدید است. 

این در حالی است که باتوجه به ابلاغیه قانون جدید بیمه شخص ثالث، دریافت هرگونه الحاقیه از متقاضیان بیمه شخص ثالث و یا رانندگان، غیرقانونی بوده و شرکت‌های متخلف باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

البته ابهامات پیرامون تاخیر در اعلام مبلغ دیه در سال جدید مشکلات دیگری را نیز سبب شده که زمینه‌ساز سوءاستفاده توسط برخی از سودجویان می‌شود‌. از همین رو انتظار می‌رود هرچه زودتر این ابهام برطرف شده و متقاضیان بیمه نیز از اینکه در معرض سوءاستفاده برخی از شرکت‌های بیمه‌گر متخلف قرار بگیرند، در امان بمانند.