۰ نفر

کدام بیمه ها سال آینده رایگان می شود؟

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۰۰
کد خبر: 619170
کدام بیمه ها سال آینده رایگان می شود؟

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با تصویب مجلس، در قانون بودجه سال آینده سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان عشایر اختصاص داده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، « عباس پاپی زاده» در نشست با زنان کارآفرین ۱۵ استان عشایری کشور در تهران، یکی از موضوعات مهم در حوزه عشایر را مسئلۀ تامین معیشت و اقتصاد خانوارهای عشایری دانست و افزود: اتکای عشایر برای پیشرفت و رونق اقتصادی باید به خودشان باشد و نباید متکی به حمایت های دولتی باشند.

رییس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: تاجایی که قانون اجازه داده و می دهد از زنان عشایری حمایت می کنیم اما ۹۰ درصد کار و فعالیت زنان عشایر برعهدۀ خودشان است و نباید منتظر کمک های دولت باشند چراکه حرکت  آنان را کند می­ کند و اگر دولت حمایتش را بردارد، کار و تولید آنان از حرکت می ­ایستد.

پاپی زاده با بیان اینکه بنده خودم از جامعۀ عشایری هستم و کاملاً با زندگی و مشکلات عشایر آشنایی دارم، گفت: زنان و مردان عشایری دوشادوش هم فعالیت می­ کنند تا به معیشت خانوار کمک کنند و زنان عشایری کار تولید صنایع دستی و صنایع تبدیلی که یک کار مختص آنان است و از عهدۀ مردان برنمی­ آید را نیز انجام می دهند.

وی بیان کرد: فرزندان امروز عشایر تحصیل کرده­ هستند و با بازار آشنایی بیشتری دارند و باید از این دانش و ظرفیت در بازاریابی محصولات تولیدی خانواده های خود استفاده کنند؛ ضمن اینکه فروشگاه اینترنتی «عشایرشاپ» نیز در این خصوص راه ­اندازی شده که الگویی نظیر دیجی­ کالا در حوزه عرضه محصولات عشایر است.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه امروزه مردم از سفرهای شهری خسته شده‌­اند و از گردشگری عشایر استقبال می­‌کنند، به زنان عشایری پیشنهاد داد تا برای کسب درآمد بیشتر، تلفیقی از صنایع دستی و گردشگری را به گردشگران ارائه دهند و تصریح کرد: البته باید در گردشگری عشایر امکانات لازم برای گردشگران فراهم باشد.

پاپی زاده با بیان اینکه کمک می­‌کنیم با همکاری مسئولین استان، مکان‌هایی برای عرضۀ محصولات عشایر تا در استان­ها راه‌اندازی شود، گفت: تولید برای عشایر باید سودآور باشد تا هزینه ­های برگزاری نمایشگاه و حمل و نقل و... را از محل این سود تامین کنند.

عرضه تولیدات عشایر به گردشگران خارجی

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه تولیدات عشایر سودآور است اما بازاریابی خوبی در این زمینه وجود ندارد، افزود: تولیدات عشایر به دست مشتری اصلی نمی­‌رسد و باید با ارتقا کیفیت، این تولیدات را به گردشگران خارجی عرضه کنیم.

پاپی زاده با تاکید بر اینکه عشایر باید کیفیت محصولات خود را به استانداردهای جهانی برسانند، اظهارداشت: ما باید برای عرضه تولیدات عشایر از بازارهای داخلی استفاده کنیم و قدم به قدم استانداردهای تولید را بالا ببریم و به سطح جهانی برسانیم تا بتوانیم محصولات عشایر را به جهان عرضه کنیم.

بیمه اجتماعی عشایر در سال ۱۴۰۱ رایگان می شود

رییس سازمان امور عشایر ایران با نوید اینکه در سال آینده اعتبارات و تسهیلات قابل توجهی به جامعه عشایری اختصاص داده خواهد شد، گفت: با تصویب مجلس، در قانون بودجه سال آینده سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان عشایر اختصاص داده می‌شود و زنان عشایری نیز می‌توانند براساس ضوابط قانونی از این بیمه رایگان استفاده کنند.

وی افزود: در سال آینده ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان به صندوق­‌های اعتبارات خرد زنان عشایر اختصاص داده می‌شود و پنل­‌های خورشیدی بیشتری نسبت به سال های قبل در مناطق عشایری توزیع می­‌شود و این موضوع را از طریق مجلس در بودجه سال آینده پیگیری می‌کنیم.

تمام مدارس کپری در مناطق عشایری جمع آوری می‌شود

پاپی زاده گفت: تلاش می‌کنیم در سال آینده تمام مدارس کپری در مناطق عشایری را جمع آوری کنیم و استاندارد مدارس عشایری  را بالا ببریم و در این خصوص ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نحوه استخدام در سازمان امور عشایر، گفت: کسانی که درخواست استخدام در سازمان امور عشایر و یا امور عشایر استان‌ها را دارند، باید از طریق آزمون استخدامی کشوری اقدام کنند و فرزندان عشایر را در اولویت قرار می­ دهیم.