۰ نفر

کره جنوبی هم معامله با روسیه را تعلیق کرد

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 618352
کره جنوبی هم معامله با روسیه را تعلیق کرد

کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد تعاملات با بانک مرکزی روسیه را به حال تعلیق درآورد و به تصمیم بین المللی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین بپیوندد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دولت سئول همچنین یادآور شده است که جزئیات مربوط به این تصمیم را پس از رایزنی با نهادهای دولتی مرتبط اعلام می کند.

آمریکا تعاملات مالی با بانک مرکزی روسیه، وزارت دارایی و صندوق های ثروت ملی را در قالب تحریم های تازه علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین ممنوع کرده است. اتحادیه اروپا نیز تحریم های مشابهی را علیه روسیه اعمال کرده است.

در همین جهت، کره شمالی به تحریم های چند ملیتی علیه روسیه پیوسته است که شامل کنترل بر صادرات و حذف مسکو از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت می شود.

در اقدامی مرتبط، کره جنوبی نیز اعلام کرد که تصمیم گرفته است تراکنش ها با چند بانک بزرگ روسیه را تعلیق و به طور موثری سرمایه گذاری در زمینه اوراق قرضه دولتی روسیه را ممنوع اعلام کند.

آمریکا و متحدانش تاکنون از تحریم صادرات نفت خام روسیه به دلیل نگرانی در مورد تاثیر آن بر افزایش بهای انرژی بر مصرف کنندگان خودداری کرده اند، هرچند به دلیل تحریم های مالی و بانکی سطح تجارت با روسیه رو به کاهش است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در منطقه دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود باز گردند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.