۰ نفر

سامانه برخط بازار متشکل ارزی امروز راه اندازی می شود

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 616077
سامانه برخط بازار متشکل ارزی امروز راه اندازی می شود

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از تامین نیازهای ارزی خرد متقاضیان با رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارزی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی قمری‌وفا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تامین و ساماندهی درخواست‌های ارزی خرد مردم: رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارزی؛ عصر امروز» 

وعده راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی چندی پیش توسط رییس‌کل بانک مرکزی در بازدید از صرافی‌های میدان فردوسی تهران داده شده بود. «علی صالح‌آبادی» در این بازدید تاکید کرد که به دنبال راهکارهایی هستیم که دسترسی مردم به بازار متشکل را تسهیل کنیم و برای این منظور سامانه‌ای در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود تا افراد بدون حضور فیزیکی در صرافی‌ها، ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

با راه‌اندازی این سامانه صف‌های طویل برای خرید ارز مقابل صرافی‌ها برچیده می‌شود و افراد برای خرید ارز مورد نیاز خود با مراجعه به سایت اعلامی از سوی بانک مرکزی، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. 

پس از ثبت درخواست توسط متقاضی، اعلام می‌کند که برای دریافت ارز مربوطه به کدام‌یک از صرافی‌های سطح شهر مراجعه کند و میزان ارز درخواستی را دریافت کند. 

از جمله مزایای راه‌اندازی این طرح می‌توان به برچیده شدن صف طولانی مقابل صرافی‌ها، جلوگیری از التهاب در بازار ارز به دلیل فضاسازی رسانه‌ای مبنی بر افزایش قیمت ارز اشاره کرد.