۰ نفر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛

٢۵ هزار دانشجو تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 607555
٢۵ هزار دانشجو تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ٢۵ هزار دانشجو درحال حاضر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در این زمینه انتظار می‌رود که همه دانشجویان سراسر کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدمیرهاشم موسوی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش و تعمیم پوشش بیمه دانشجویی در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی، اظهارکرد: آرمان اصلی انقلاب اسلامی، تحقق عدالت، امنیت و آسایش است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی این امر می‌تواند این عدالت اجتماعی و آرامش را برای آینده آحاد جامعه فراهم کند.

وی افزود: امروز، پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران، جمعیت تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب ۶ برابر شده است.

هاشمی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، این جمعیت تحت پوشش ۶ میلیون نفر و امروز این رقم به بیش از ۴۴ میلیون نفر رسیده است.

به گفته وی، در حقیقت از ٧٠ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی، ۵٣ درصد توسط سازمان تأمین اجتماعی و ١٧ درصد به همت دیگر صندوق‌های بیمه‌گر پوشش داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این سازمان پوشش ٣٠ درصد از جمعیت باقیمانده کشور ذیل این بیمه‌های اجتماعی است، گفت: امروز، باتوجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود، بقیه دانشجویان سراسر کشور نیز تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بگیرند.

وی توضیح داد: دانشجویان باید بتوانند از عمر فعال در دوران دانشجویی به‌منظور آرامش و آسایش در آینده نیز استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر دانشجو در سراسر کشور تحصیل می‌کنند و فقط ٢۵ هزار دانشجو از فرصت برقراری بیمه مربوط به دانشجویان استفاده کرده‌اند، باید از تعامل با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تقویت و گسترش اطلاع‌رسانی در این زمینه استفاده کرده و تمامی محصلان از این مزیت بهره ببرند.

هاشمی تاکید کرد: تمامی فرایندهای مربوط به برقراری این بیمه نیز به صورت غیرحضوری انجام شده و باتوجه به تفاهم‌نامه همکاری امروز میان سازمان تأمین اجتماعی و امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود که بتوان به شکل استانی هم تعامل دانشگاه‌ها با ادارات کل استانی را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: آحاد جامعه باید بتوانند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته و تسهیل‌گری در این رابطه به‌عنوان یکی از مولفه‌های اساسی فراهم باشد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تأمین اجتماعی با سازمان امور دانشجویان باهدف پوشش دانشگاهیان

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز با هدف پوشش دانشگاهیان تحت بیمه‌های اجتماعی این سازمان منعقد شد.

رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: در حال حاضر ٣ میلیون ١٨٧ هزار دانشجو در سراسر کشور در دانشگاه‌های دولتی، آزاد، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی و پیام‌نور تحصیل می‌کنند که بخش اعظمی مربوط به تحصیلات تکمیلی است.

هاشم داداش‌پور افزود: این دانشجویان از چهار تا دوازده سال از عمر خود را در این دوره گذرانده و گاه در طول این مدت از پوشش بیمه‌های اجتماعی برخوردار نمی‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان امور دانشجویان به عنوان متولی دانشجویان نقش راهبردی این جمعیت را برعهده داشته و سازمان تأمین اجتماعی نیز متعهد و موظف به حمایت اقشار مختلف جامعه تحت پوشش این بیمه‌ها است.

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه (١٧ بهمن ماه) با هدف پوشش دانشجویان سراسر کشور تحت بیمه‌های تأمین اجتماعی با حضور مدیرعامل این سازمان و معاون وزیر و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل این سازمان به امضاء رسید.