۰ نفر

برندگان اوراق قرضه جهانی ۲۰۲۱ کدامند؟

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 594067
برندگان اوراق قرضه جهانی ۲۰۲۱ کدامند؟

در راستای تلاش بانک‌های مرکزی برای برداشتن محرک‌های اقتصادی، پیش‌بینی شده بود که در سال جاری اوراق قرضه بازارهای نوظهور به سطح پایینی نزول کند اما داده‌ها نشان می‌دهد بدهی‌های جهانی همه از کشورهای در حال توسعه هستند.

 به گزارش بلومبرگ، بر اساس داده‌های جمع آوری‌شده بلومبرگ تا هفته گذشته، اوراق قرضه صادر شده توسط آفریقای جنوبی، چین، اندونزی، هند و کرواسی این کشورها را در رتبه‌بندی ۴۶ بازار جهانی در سال ۲۰۲۱ قرار داد. آنها توانستند به تنهایی از بزرگترین جهش سالانه بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده جلوگیری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بازده مثبت این پنج بازار حداقل باید به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که فدرال رزرو می‌تواند خرید دارایی‌ها را کاهش دهد و  افزایش نرخ بهره را بدون ایجاد جهش در نوسانات جهانی آغاز کند.

نگاه عمیق‌تر به عملکرد این کشورها در سال ۲۰۲۱ بیان می‌کند که قیمت برترین‌ها کاهش یافته است اما بازده اوراق قرضه به اندازه‌ای بالا بوده است که توانسته این ضررها را جبران کند.

شاخص جداگانه بلومبرگ نشان می‌دهد که اوراق قرضه بازارهای نوظهور به‌طور کلی در سال جاری ۱.۳ درصد کاهش یافته است.

اوراق قرضه آفریقای جنوبی در سال جاری با بازدهی کل ۸.۷ درصد، سرعت‌سنج جهانی را به خود اختصاص داده است علی‌رغم اینکه این کشور اولین کشوری بود که سویه اومیکرون را در نوامبر شناسایی کرد.

اوراق بهادار چین در سال ۲۰۲۱ توانست ۵.۶  درصد، اندونزی ۵.۲ درصد، هند ۲.۷ درصد و کرواسی یک درصد افزایش یابند.

بیشترین ضرر در مجارستان، پرو و شیلی مشاهده شد زیرا بانک‌های مرکزی این کشورها طی سال نرخ بهره را افزایش دادند.

بر اساس گزارش اچ‌اس‌بی‌سی، گروه بانکداری بریتانیایی، اوراق قرضه در آفریقای جنوبی، اندونزی و چین تا سال ۲۰۲۲ افزایش سود خواهند داشت.