۰ نفر

چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد؟

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 592197
چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد؟

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلف، می‌خواهیم بدانیم که ماشینمان بیمه دارد یا نه؟ مثلا ممکن است به بیمه‌نامه دسترسی نداشته باشیم، یا شرایط و ضوابط بیمه‌نامه را فراموش کرده باشیم. در مواردی هم نمی‌دانیم سررسید بیمه رسیده است یا نه و زمان تمدید آن را نمی‌دانیم. در این شرایط چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد یا نه؟

برای آگاهی از اینکه خودرو بیمه دارد یا نه و شرایط آن چگونه است، می‌توانیم از آن استعلام بگیریم. روش‌های متفاوتی برای استعلام و خرید بیمه بدنه و شخص ثالث وجود دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربردی‌ترین روش‌ها آشنا کنیم، تا به راحتی و به سرعت بیمه‌نامه بدنه خودرو را بررسی کنید.

1

اهمیت استعلام انواع بیمه‌نامه‌های خودرو

به طور معمول بیمه‌های به کار رفته برای خودرو، به دو دسته شخص ثالث (اجباری) و بدنه (اختیاری) تقسیم می‌شود. با داشتن این بیمه‌نامه‌ها اگر در زمان استفاده از خودرو به دلیل تصادف، خسارتی به وسیله وارد شده یا زیانی به شخص ثالث برسد، شرکت بیمه ضرر و زیان را جبران خواهد کرد. اما استعلام از انواع بیمه‌نامه‌های خودرو چه اهمیتی داشته و در چه مواقعی ضروری است؟

  1. با گم شدن بیمه‌نامه خودرو، تا زمان صدور گواهی جدید یا گرفتن المثنی برای آگاهی از وضعیت و شرایط بیمه باید استعلام بگیرید.
  2. در زمان معامله و خرید یک خودروی جدید برای بررسی وضعیت و تحقیقات بیشتر می‌توانید از بیمه‌نامه خودروی مورد‌نظر استعلام بگیرید.
  3. در هنگام رخ دادن تصادف، اگر به هر دلیلی به بیمه‌نامه دسترسی نداشتید می‌توانید از آن استعلام بگیرید.
  4. تا‌به‌حال افراد متقلب و سودجوی زیادی اقدام به فروش بیمه‌نامه‌های تقلبی کرده‌اند. بیمه‌نامه‌های تقلبی از سوی شرکت بیمه صادر نشده و هیچ اعتباری ندارند. با استعلام علاوه‌بر اینکه به پاسخ چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد می‌رسیم، از تقلبی یا اصل بودن بیمه‌ای که خریداری کرده‌ایم هم آگاه خواهیم شد.
  5. گاهی اوقات ممکن است شرکت بیمه بدون اطلاع قبلی و به صورت خودکار بیمه‌نامه ماشین را تمدید کرده باشد. بیمه‌گذار نیز بی‌خبر از این موضوع، برای تمدید بیمه‌نامه به شرکت دیگری مراجعه کرده و تازه متوجه بیمه خودرو می‌شود. در چنین شرایطی می‌توان از استعلام استفاده کرده و از وضعیت بیمه آگاه شد.
  6. با استفاده از استعلام بیمه از سوابق بیمه خودروی خود نیز آگاه خواهید شد. به عنوان مثال می‌توانید بفهمید که بیمه‎نامه خودرو، به نام چه شخصی صادر شده یا از بیمه اقساطی شخص ثالث خودرو، استفاده شده است یا نه.

2

استعلام بیمه بدنه خودرو از سامانه سنهاب

اولین پاسخ پرسش چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد، مراجعه به سایت بیمه مرکزی است. برای اینکار باید وارد سایت شده و سپس روی بخش سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری کلیک کنید. حالا دو گزینه ثبت استعلام جدید و پیگیری استعلام را مشاهده خواهید کرد. از بین این دو گزینه باید روی ثبت استعلام جدید کلیک کنید. در صفحه بعدی متن ماده ۲۴ قانون ارتقای سلامت نظام اداری را مطالعه و بعد از تایید آن به مرحله بعد خواهید رفت.

در قسمت انتخاب رشته بیمه مورد استعلام، باید نوع بیمه‌نامه خودرو را که می‌تواند ثالث یا بدنه باشد انتخاب کنید. شما در این بخش باید بیمه بدنه را برگزینید. در مراحل بعدی باید اطلاعات قسمت استعلام کننده را پر کرده و مشخصات خود به عنوان فرد بیمه‌گذار را وارد کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل کدپستی، کدملی، شماره موبایل، پست الکترونیک و...باشد. بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نظر، یک کد تاییدیه به شماره شما پیامک خواهد شد. بعد از وارد کردن کد باید روی مرحله بعدی کلیک کنید. بعد از طی کردن تمامی این مراحل، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که حاوی کد پیگیری است. حالا وارد بخش پیگیری استعلام شده و بعد از وارد کردن کد ملی و کد پیگیری، استعلام بیمه را مشاهده کنید.

 

 استعلام آنلاین، آسان و سریع بیمه بدنه خودرو با آیتول

اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به پاسخ پرسش چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد برسید از آیتول استفاده کنید. اگر به دنبال راه‌های جایگزین برای راهور 120 خلافی باشید، حتما نام آیتول را به عنوان بهترین روش برای استعلام ریز خلافی خودرو شنیده‌اید. اما خدمات سامانه خودروی من (آیتول)، محدود به دریافت و پرداخت خلافی‌ها نیست.

با مراجعه به سایت آیتول یا نصب اپلیکیشن آن شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه کار استعلام، تمدید و خرید بیمه ثالث و بدنه را انجام دهید. برای استعلام بیمه خودرو فقط کافیست به سایت رسمی آیتول مراجعه و بعد از وارد کردن کد یکتا و کد ملی سوابق بیمه را مشاهده کنید.

3

ارائه تخصصی‌ترین خدمات خودرو در سریع‌ترین زمان با آیتول!

در این مقاله به پرسش چطور بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد پاسخ داده و مطمئن‌ترین روش‌های استعلام بیمه بدنه خودرو را به شما معرفی کردیم. با سامانه خودروی من آیتول برای استعلام و دسترسی به سوابق بیمه، فقط به کد‌ملی و کد‌یکتا نیاز داشته و اطلاعات اضافی دیگری لازم نخواهد بود. با وارد کردن این کد‌ها در چند ثانیه به اطلاعات و سوابق بیمه دسترسی کامل خواهید داشت.

البته آیتول در کنار تمدید، خرید و استعلام بیمه‌نامه‌های خودرو خدمات دیگری چون معاینه فنی بدون نوبت‌دهی و مشاوره حقوقی نیز انجام می‌دهد. پس همین حالا برنامه آیتول را از سایت رسمی، مایکت، گوگل پلی یا بازار دانلود کنید. برای دریافت نسخه iOS اپلیکیشن هم به آی اپس iApps)) ، سیب اپ و سیبچه رفته و از تخصصی‌ترین برنامه خدمات خودرو به صورت رایگان استفاده کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.