۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

درآمد دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومانی وبصادر از تسهیلات اعطایی/ افزایش ۱۷درصدی درآمد عملیاتی بانک صادرات

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 561232
درآمد دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومانی وبصادر از تسهیلات اعطایی/ افزایش ۱۷درصدی درآمد عملیاتی بانک صادرات

بانک صادرات در مرداد ماه۱۴۰۰ دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد و سودی معادل دو هزار و ۷۷۰میلیارد تومان به سهامداران خود پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بانک صادرات ایران با انتشار گزارشی در سامانه کدال، عملکرد مرداد ماه خود را تشریح کرد.

در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، بانک صادرات بیش از ۶۰۰هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته حدود ۶هزار و ۷۵۰میلیارد تومان کاهش و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۶درصد افزایش یافته است.

همچنین وبصادر در مرداد ماه، حدود دو هزار و ۷۷۰میلیارد تومان سود به مشتریان خود پرداخت کرد. این رقم نسبت به مرداد سال گذشته، ۷۵درصد افزایش یافته است. همچنین این مقدار نسبت به تیر ماه سال جاری، ۱۷درصد رشد را ثبت کرده ‌است. گفتنی است سود سپرده‌های کوتاه مدت با ۸۱۵میلیارد تومان، بیشترین سهم از این بخش هزینه‌های بانک صادرات را به خود اختصاص داد.

 بانک صادرات در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۲هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید اعطا کرد که نشان از کاهش هفت درصدی این مبلغ نسبت به ماه گذشته دارد. با این وجود این رقم نسبت به مرداد ماه سال ۹۹، ۴۶درصد افزایش یافته است. 

 بانک صادرات در مرداد ماه، دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد. این رقم  نسبت به ماه گذشته با رشد ۱۷درصدی مواجه شده است. همچنین درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به مرداد سال گذشته افزایشی ۵۵درصدی را ثبت کرده است. 

با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات در مرداد ۱۴۰۰، درمی‌یابیم که این بانک در این مدت متحمل زیان ۱۴میلیارد تومانی شده است. این اتفاق در حالی رقم خورد که بانک صادرات در مرداد ماه سال گذشته، سودی ۲۰۰میلیارد تومانی را رقم زده بود. با این وجود زیان مرداد ماه بانک صادرات نسبت به ماه گذشته حدود ۱۹درصد کاهش پیدا کرده است.

WhatsApp Image 2021-09-11 at 14.53.45